نرم‌افزار مقتل الحسین علیه السلام رونمایی می‌شود

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی , 19 شهريور 1396 ساعت 11:43

نرم‌افزار مقتل الحسین علیه السلام که به همت پژوهشگران و مهندسان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید شده است، ۴۹۰ جلد کتاب درباره امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا، مشتمل بر مهم‌ترین منابع مقتل امام حسین علیه السلام را در خود جای داده است.


نرم‌افزار ارزشمند مقتل الحسین علیه السلام، پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۶ ساعت ۹ صبح، با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حجج اسلام مهدی پیشوایی و محمدهادی یوسفی غروی، رونمایی می‌شود.
 
آئین رونمایی از این نرم‌افزار که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار خواهد شد، به صورت زنده نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نورسافت در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.
 
نرم‌افزار مقتل الحسین علیه السلام که به همت پژوهشگران و مهندسان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید شده است، ۴۹۰ جلد کتاب درباره امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا، مشتمل بر مهم‌ترین منابع مقتل امام حسین علیه السلام را در خود جای داده است.
 
گفتنی است، ۵۰ مجلس مقتل‌خوانی، ۲۶ زیارت‌نامه، ۲۴ قطعه شعر درباره امام حسین علیه السلام و یاران حضرت همراه با پخش صوتی، ۱۱۸ تصویر مرتبط با موضوع برنامه، نقشه گویای مسیر حرکت کاروان امام حسین علیه السلام، ۲۴۱ قطعه سخنرانی از واعظان و خطیبان برجسته، ۶۰۱ قطعه مداحی از مداحان بنام، محتوای چند رسانه‌ای این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.
 
لازم به ذکر است، برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجوی پیشرفته در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگرهای استاندارد، امکان جست‌وجو در محتوای سخنرانی‌های صوتی برنامه و ... از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود.همچنین، نرم‌افزار مقتل الحسین علیه السلام با در اختیار قرار دادن امکان دسته‌بندی و محدودکردن کتب بر اساس منابع اختصاصی مقتل، منابع عمومی، تاریخ و سیره امام حسین علیه السلام، اصحاب و یاران امام حسین علیه السلام، زیارات، قیام کربلا و بازتاب‌ها، شعر و ادب عاشورا، پدیدآور و زبان (عربی و فارسی) و همچنین امکان استفاده از متون گزینشی و استخراج مقاتل از منابع تاریخ عمومی، دسترسی به منابع و محتوای برنامه را برای پژوهشگر آسان نموده است.
 
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از نرم افزار مقتل الحسین علیه السلام، به صفحه ذیل مراجعه نمایند:
www.noorsoft.org/fa/node/15658

انتهای پیام/


کد مطلب: 32051

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32051/نرم-افزار-مقتل-الحسین-علیه-السلام-رونمایی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir