هم‌اندیشی جریان‌شناسی شعر اربعین

25 شهريور 1396 ساعت 10:31

گردهمایی سه روزه شعرای آئینی به منظور هم‌اندیشی جریان‌شناسی شعر اربعین در کربلا برگزار می‌شود.


رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی اظهار کرد: با هماهنگی رئیس ستاد فرهنگی اربعین و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری و تولیت عتبه حسینی، هم‌اندیشی شعرای آیینی ایرانی و عراقی در یک گردهمایی ۳ روزه در کربلای معلی که در آن به بحث و بررسی جریان‌شناسی شعر عاشورا و ارائه آخرین سروده‌های شعر عاشورایی و اربعینی می‌پردازند، برگزار می‌شود. 
 
حجت‌الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: استفاده از ظرفیت بزرگ و اثرگذار شعرا و ادبا یکی از بهترین شیوه‌ها در تولید ادبیات و گفتمان‌سازی فرهنگ اربعین و نهضت الهی عاشوراست. به همین منظور در برنامه فرهنگی سال ۱۳۹۶ اربعین حسینی که به تصویب ستاد مرکزی اربعین و ستاد فرهنگی اربعین رسید، با مساعدت و پشتیبانی و حمایت عتبه حسینی، جمعی از شعرا و نخبگان ادبی ایران و عراق در مجمّع حضرت سیدالشهدا(ع) به میزبانی عتبه حسینی گرد هم می‌آیند و در یک نشست ۳ روزه که از روز یکشنبه، ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه، ۲۸ همین ماه ادامه می‌یابد، به شعرخوانی، بررسی ادبیات آیینی و اشعار اربعینی و پیشینه تاریخی و جریان‌های ادبی شعر اربعین می‌پردازند.
وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدزمانی، شاعر آیینی که مسئولیت گروه شعر و ادب کمیته فرهنگی را برعهده دارد، مدیریت این نشست سه روزه را به صورت مشترک با علی کاظم سلطان، مسئول بخش فعالیت‌های فرهنگی‌ عتبه حسینی(ع) برعهده خواهد داشت.
رئیس کمیته فرهنگی درباره انتشار مباحث این نشست‌ها گفت: یک گروه مستندساز کاروان اعزامی شاعران به عتبات عالیات را همراهی می‌کند که همه مباحث و اشعار ارایه شده ضبط و تدوین و از طریق سامانه الاربعین (www.alarbaeen.ir) در اختیار رسانه‌ها و عموم مردم قرار می‌گیرد و مباحث تخصصی آن نیز تدوین و منتشر خواهد شد.
وی بیان کرد که این آغاز یک حرکت مستمر و بزرگ است که زمینه برپایی کنگره شعر حسینی بین شعرای جهان اسلام را رقم خواهد زد تا از سال آینده شعرا و ادبایی از کشورهای دیگر نیز به این نشست دعوت شوند. 


کد مطلب: 32071

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32071/هم-اندیشی-جریان-شناسی-شعر-اربعین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir