شاعران و مداحان باید واقعیتها را بیان کنند

مهرصبا , 23 آذر 1396 ساعت 13:57

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: شاعران و مداحان باید اشعار صحیح و منطبق بر واقعیتها را بیان کنند.



 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در آیین تجلیل از مداحان و شاعران اهل بیت (ع) در شهرستان میانه گفت: شعرا وظیفه دارند در کنار شعرها و مداحی خود، شعرهای حماسی در ارتباط با انقلاب، شهدا و مدافعین حرم را بیان کنند.
وی در ادامه، حضور پرشور مردم میانه در مراسم تجلیل از مداحان و شعرای پیشکسوت میان را نشانه عشق آنان به اهل بیت (ع) و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تاثیر یک شعر می تواند از ده‌ها سخنرانی بیشتر باشد بر لزوم قدردانی از شعرا، مداحان و مبلغان مذهبی تاکید کرد.
وی با بیان رخدادهای اخیر منطقه به تشریح مسائل ملی و منطقه ای پرداخته و ضمن بصیرت افزایی مردم، خواهان اتحاد و یکدلی مسلمانان در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی شد.
گفتنی است ، اولین همایش تجلیل از مداحان و شاعران پیشکسوت اهل بیت(ع) با حضور هزاران نفری مردم و مسئولین در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان میانه برگزار شد.
در این مراسم از ۲۰ شاعر و مداح پیشکسوت و یک نوجوان مداح با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی تجلیل شده و همچنین شاعر عالیقدر ولی الله کلامی زنجانی و جمعی از شعرای شهرستان میانه در طول مراسم، قطعاتی از اشعار خود را قرائت کردند.


کد مطلب: 32425

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32425/شاعران-مداحان-باید-واقعیتها-بیان-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir