در ترکیه؛

سمپوزیوم حضرت فاطمه(س) برگزار می شود‏

28 مهر 1387 ساعت 10:51

انجمن زنان ترکیه، سمپوزیوم حضرت فاطمه(س) را در استانبول برگزار می کند.


به گزارش خیمه، این انجمن قصد دارد با برگزاری این سمپوزیوم، حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی زنان به دنیای مدرن معرفی کند.

یاسمین چوبان از مسئولین برگزاری این سمپوزیوم گفت: «امروزه زنان نیاز به الگویی متناسب با دین و فرهنگ‌مان دارند و در این میان بهترین الگو دختر پیامبر اسلام، حضرت فاطمه(س) است.»

در این سمپوزویوم زنان صاحب‌نظر در امور دینی و اجتماعی به بحث در مورد آن حضرت و الگوپذیری زنان از حضرت فاطمه (س) پرداخته شد.

ایجاد کنجکاوی، تحقیق و طرح سؤال درباره حضرت فاطمه(س) و ‏شخصیتهایی مانند ایشان، اینکه زنان به الگوها و مدل های ارائه شده نیازی ندارند و جایگزین دارند، زنان می ‏توانند ماده مصرفی دنیای مدرن نباشند، می توانند به دنیای مدرن اجازه ندهند که تحولات خود را از قِبَل آنها تحقق ‏بخشد، از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

در حاشیه این سمپوزیوم كه روز یکشنبه، ‏28 مهر ماه، برگزار می شود، برنامه هایی از جمله اسلایدی از زندگی حضرت فاطمه(س)، موسیقی عرفانی، ‏مصاحبه های خیابانی با طرح سؤال «آیا حضرت فاطمه را می شناسیم؟»، شعر کربلا (دورسون علی ارزینجانی) و ‏الهی خوانی (افق آکین) در مناطق مختلف استانبول برگزار خواهد شد. ‏


کد مطلب: 3246

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3246/سمپوزیوم-حضرت-فاطمه-س-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir