نمایش اسناد و نسخه‌های خطی حرم حضرت عباس (ع) در قاهره

7 اسفند 1396 ساعت 15:51

پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا: برای اولین بار نمایشگاه نسخه‌های کمیاب خطی و اسناد و کتاب قدیمی از سوی آستان مقدس حضرت عباس (ع) در قاهره برگزار شد.


برای اولین بار نمایشگاه نسخه‌های کمیاب خطی و اسناد و کتاب قدیمی از سوی آستان مقدس حضرت عباس (ع) در قاهره برگزار شد.
صلاح مهدی عبدالوهاب مسئول گروه عراقی در این نمایشگاه گفت: برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی در سطح عتبات مقدس عراق و جهان اسلام برگزار می‌شود و برای ما فرصتی بود برای معرفی آثار ارزشمند و نفیسی که در موزه آستان مقدس عباسی وجود دارد و از سوی دیگر در این نمایشگاه می‌توانیم جهان را با تلاش و تخصص خود در زمینه مرمت و نگهداری نسخه‌های خطی و آثار و اسناد قدیمی آشنا سازیم.
وی افزود: در نمایشگاه ۳۲ نسخه از کتب خطی و اسناد تاریخی که قدمت برخی از آن‌ها به قرن اول هجری بر می‌گردد در معرض بازدید عموم قرار گرفته و تعداد ۴۰ کتاب و همچنین نمونه مهرهای کتابخانه‌های عراق در این نمایشگاه عرضه شده است.
 
22222.jpg222222.jpg
 
این مسئول کتابخانه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت عباس (ع) تاکید کرد: در این نمایشگاه تصاویر نسخه‌های خطی و قدیمی قرآن کریم مربوط به قرن اول هجری تا قرن سیزده هجری به نمایش گذاشته شده و علاوه بر این تصاویری مربوط به اسناد تاریخی دوره‌های مختلف اسلامی نیز عرضه شده است.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه عرضه کتاب و تولیدات علمی نیز ما در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تالیفات علمی آستان مقدس از جمله پژوهش‌های تخصصی درباره شخصیت حضرت عباس (ع) را عرضه کردیم و توانستیم تحسین بازدیدکنندگان کشورهای مختلف را برانگیزیم.


کد مطلب: 32619

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32619/نمایش-اسناد-نسخه-های-خطی-حرم-حضرت-عباس-ع-قاهره

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir