۹۰ اشکال اساسی در نحوه اعزام زائران اربعین وجود دارد

20 اسفند 1396 ساعت 8:52

قائم مقام رئیس ستاد اربعین کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: احتمال بازگشایی مرز خسروی از سه ماه قبل از ایام اربعین وجود دارد.


معاون امنیتی وزیر کشور در کرمانشاه در دیدار با موکب داران استان گفت: امسال به دستگاه‌ها اعلام کردیم که اجباری برای خدمات ‌دهی به زائران اربعین حسینی وجود ندارد و سیستم مدیریت مراسم اربعین امسال بصورت استانی و مردمی انجام می‌شود.
حسین ذوالفقاری افزود: ایراداتی در نحوه اعزام ‌زائران اربعین حسینی وجود دارد و در واقع بیش از ۹۰ اشکال اساسی در کار ما وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.
وی گفت: هر ساله دو میلیون و ۳۰۰ هزار زائر برای مراسم اربعین راهی کشور عراق می‌شوند و به دنبال آن هستیم تا امور حاکمیتی مانند امنیت، بهداشت و درمان داخل کشور و عبور و مرور را ساماندهی کنیم و به تدریج سهم دستگاه‌های حاکمیتی در بخش‌های خدماتی را کاهش دهیم.
ذوالفقاری ادامه داد: امسال به دستگاه‌ها اعلام کردیم که اجباری برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی وجود ندارد و سیستم مدیریت مراسم اربعین استانی و مردمی انجام می‌شود.
وی افزود: موکب‌های ایرانی در عراق فعالیت می‌کنند و لذا عملکرد ما در عراق به شکلی باید باشد که افتخار تاریخی مردم این کشور به عنوان زائر اربعین حسینی خدشه‌دار نشود.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: بنا نیست که تمام اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی را تهیه و پرداخت کنیم و بخش خصوصی و ساکنان طول مسیر تردد زوار باید در بحث خدمات دهی به زائران اربعین حسینی تقویت شود.
قائم مقام رئیس ستاد اربعین کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: احتمال بازگشایی مرز خسروی از سه ماه قبل از ایام اربعین وجود دارد.
جعفر همتی افزود: مذاکراتی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده است و براساس این مذاکرات به احتمال بیش از ۹۵ درصد مرز خسروی از حدود سه ماه قبل از ایام اربعین برای تردد زائران بازگشایی می‌شود.
قائم مقام رئیس ستاد اربعین کرمانشاه گفت: امکانات مناسب زیرساختی و تجهیزاتی در مرز خسروی فراهم است.
همتی افزود: پیش بینی می شود استان کرمانشاه میزبان ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر زائر در مرز خسروی خواهد بود.

* ابلاغ اعتبار آماده‌سازی مرز خسروی
اعتبارات لازم برای آماده سازی مرز خسروی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است وضرورت دارد کمیته زیرساخت ملی طرح جامعی را برای ساماندهی مرز خسروی آماده کند.
استاندار کرمانشاه در این باره گفت: بازگشایی مرز خسروی تبدیل به یک مطالبه عمومی برای کل مردم استان کرمانشاه شده است ومردم نشاط و امیدواری را در بازگشایی این مرز می‌بینند.
هوشنگ بازوند گفت: اعتبارات لازم برای آماده‌سازی مرز خسروی توسط وزارت کشور به ما ابلاغ شده است و تقاضا می‌کنیم که کمیته زیرساخت ملی یک طرح جامع برای ساماندهی مرز خسروی آماده کند تا بر اساس آن پیش برویم.
وی افزود: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در افزایش نشاط و امیدواری در میان مردم مناطق زلزله‌زده که عمدتاً مرزنشین هستند ایجاد کند و تا اندازه‌ای از غم آنها بکاهد.


کد مطلب: 32673

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32673/۹۰-اشکال-اساسی-نحوه-اعزام-زائران-اربعین-وجود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir