صیانت از مدال نوکری امام حسین(ع) ترویج فرهنگ عاشوراست

بسیج , 2 ارديبهشت 1397 ساعت 12:06

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار تعدادی از مداحان استان، گفت: مدال نوکری امام حسین(ع) افتخار همه شیعیان اهل بیت علیه السلام است و صیانت از این مدال ترویج فرهنگ عاشوراست.


حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه محتوای برنامه هیات های مذهبی باید بر مبنای فرهنگ معاصر ایرانی و اسلامی باشد، گفت : توجه به حضور جوانان و تربیت آن ها بر اساس آموزه های دینی و مذهبی و میدان دادن به مداحان جوان در هیات های حسینی باید جزو اولویت های مسئولان این هیات ها باشد.
وی با  تاکید بر تکریم پیشکسوتان و مداحان هیات های مذهبی افزود: احترام به بزرگان در واقع احترام به نسل جدید است و همچنین احترام به آن ها ترویج فرهنگ امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشوراست.
حجت الاسلام آل هاشم با تبریک اعیاد شعبانیه و با بیان اینکه در این ایام هیات های حسینی با وحدت کلمه و اتحاد و یکدلی مراسمات جشن و سرور برگزار کنند، اظهار داشت: با عمل به آموزه های ائمه معصومین راه آن ها را باید تداوم بخشید و با اشعار حماسی و به روز در جامعه اقدام موثر انجام داد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مداحان اهل بیت توجه داشته باشند اشعار قرائت شده در مجالس عید و عزاداری با هم تداخل نداشته باشد و در این ایام مبارک فضای با نشاط برای مردم خلق کنند.
حجت الاسلام آل هاشم  اثرگذاری شعر در جامعه را زیاد دانست و بیان کرد: اشعار مداحان هیات های حسینی متناسب با شرایط و عناوین تقویمی باشد تا آموزه های دینی و مذهبی با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شود.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: هیات های مذهبی فضای شهر و هئیت خود را در این ایام به نحو شایسته تزیین کنند تا عظمت این اعیاد را نشان دهند.


کد مطلب: 32805

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32805/صیانت-مدال-نوکری-امام-حسین-ع-ترویج-فرهنگ-عاشوراست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir