دهقان نیری به همدان رفت/ چه کسی مسئول همایش پیر غلامان می شود؟

3 ارديبهشت 1397 ساعت 14:04

این همایش از سال 82 با دبیری شهرام گیل آبادی آغاز شد و تاکنون و در طی 15 دوره برگزاری آقایان حسینی، ابراهیم طاهری و دهقان نیری دبیری این همایش را برعهده داشته داشته اند


دعبل: شنیده شده است مهدی دهقان نیری، دبیر همایش پیرغلامان حسینی (ع) به مدیر کلی صداو سیما مرکز همدان منصوب شده است و با توجه به اینکه مسئولیت برگزاری این همایش بر عهده بسیج سازمان صدا و سیماست، تاکنون جانشینی برای ایشان در دبیرخانه همایش پیر غلامان مشخص نشده است.

این همایش از سال 82 با دبیری  شهرام گیل آبادی آغاز شد و تاکنون و در طی 15 دوره برگزاری آقایان حسینی، ابراهیم طاهری و دهقان نیری دبیری این همایش را برعهده داشته داشته اند.

سال گذشته این همایش در شهر اصفهان برگزار شد و در مراسم اختتامیه در شهر اصفهان، پرچم همایش پیر غلامان حسینی به نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان داده شد تا همایش پیر غلامان، سال آینده در استان لرستان برگزار شود.
در اواخر دوره مدیریت آقای ضرغامی بر سازمان صدا و سیما، مسئولیت برگزاری این همایش بر عهده اداره کل نغمات آیینی بود. پس از انتصاب محمد سرافراز این اداره کل منحل شد و حتی زمزمه هایی مبنی بر عدم برگزاری همایش پیر غلامان در سال 94 شنیده شد ولی در نهایت بسیج سازمان صدا وسیما متصدی برگزاری این همایش شد.

در همان دوره، جمعی از تشکل های فعال در عرصه ستایشگری اهل بیت (ع) در مکاتبه با ایشان پیشنهاد کردند این تشکل ها در سیاست گزاری و اجرای همایش پیرغلامان نقش فعال تری داشته باشند.
گفتنی است معمولاَ برگزاری کارگاه های علمی همایش پیر غلامان بر عهده بنیاد دعبل بوده است.



بیشتر بخوانید:
اجلاس پیرغلامان 6 مهر در بندر عباس/ عباگذاری چند مداح جوان
دو نشست علمی توسط بنیاد دعبل در یازدهمین همایش بین المللی پیرغلامان برگزار شد
گزارش تفصیلی همایش سراسری پیرغلامان
اداره‌کل نغمات آیینی منحل شد/ «پیرغلامان» به بسیج رسید


کد مطلب: 32809

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32809/دهقان-نیری-همدان-رفت-کسی-مسئول-همایش-پیر-غلامان-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir