خبرنگاران آثار خدا و اهل بیت(ع) را برای مردم ترسیم کنند

فارس , 22 ارديبهشت 1397 ساعت 9:27

حاج منصور ارضی گفت: شغل خبرنگاری شغل بسیار شریفی است تا هنگامی که سیاست‌زده نشود، باید تلاش کنید که بندگی خدا در جامعه شما زیاد شود.


مراسم رونمایی از صفحه «مسجد و هیأت» همراه با تجلیل از حاج منصور ارضی پیرغلام حسینی و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع) و حجت‌الاسلام صداقت معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور و تنی چند از ذاکران و مداحان خاندان عصمت طهارت در تالار اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.


در این آیین رونمایی حاج منصور ارضی با اشاره به اینکه خبر یک کار زیبا و مؤثر است، مشروط به اینکه برای خدا باشد، بیان داشت: با حضور در این خبرگزاری می‌توانید به جاهای مهم برسید، همان گونه که در زیارت جامعه کبیره «جَعَلَنِی مِمَّنْ یَقْتَصُّ آثَارَکُمْ» آمده است، باید آثار خدا و اهل بیت(ع) را برای مردم ترسیم کنید.
وی افزود: ممکن است که در کار خود به بن‌بست برسید یک دعایی در مفاتیح الجنان قبل از مناجات خمسه عشر است که گره‌گشایی می‌کند این دعا در واقع در صحیفه سجادیه مطرح شده است که در مفاتیح آمده است که گره‌های کور و سفت را باز می‌کند «یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ المَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ ...».
این ذاکر اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه کار در رسانه و خبر همانند کار انبیا،‌ اولیا و اوصیا است، خاطرنشان کرد: خبری که پیامبر(ص) به ام سلمه داد و فرمود هنگامی که این خاک به رنگ خون در بیاید،‌ حسین(ع) شهید شده است یا وقتی امام به سمت کربلا حرکت کردند و دیداری با برخی اشخاص داشت که محرمانه و خصوصی بود یا اهل بیت(ع) در هر زمان موضوع کربلا را مطرح می‌کردند این‌ها نمونه‌ای از کار خبر است.

وی با توصیه به اینکه اگر برای خدا کار کنید خداوند خانواده شما را تأمین خواهد کرد، ادامه داد: شغل خبرنگاری شغل بسیار شریفی است تا هنگامی که سیاست‌زده نشود، باید تلاش کنید که بندگی خدا در جامعه شما زیاد شود، باید تمام خبرهایی که ترسیم می‌کنید تحت رهبری قسمت فرهنگی باشد.
ارضی در ادامه با اشاره به اینکه اهل بیت، امام و شهدا با شهادت خود تلاش کردند به نوعی در جامعه تحول ایجاد کنند، خواستار تحول‌بخشی از سوی خبرنگاران در جامعه شد و گفت: صفحه «مسجد و هیأت» صفحه نورانی است، با اینکه مبنا بر این است که صداوسیما رسانه اصلی باشد،‌ اما به خاطر اینکه به بودجه دولتی وابسته است، نمی‌توان از آن انتظار داشت که درباره مشکلات حکومتی آقایان صحبت کند.
وی با بیان اینکه صداوسیما هنوز برخی فیلمهای 50 سال گذشته غرب را برای مردم نشان می‌دهد، در حالی که این فیلم‌ها پاسخگو نیاز امروز جامعه نیست،‌ خواستار ورود خبرگزاری به عرصه حقیقی شد و اظهار داشت: صداوسیما ماه رمضان ما را 10 دقیقه نشان می‌دهد که «الهی العفو» می‌خوانیم، اما آنجایی که اعتراض می‌کنیم را نشان نمی‌دهد.
این پیرغلام حسینی بیان داشت: کار و خبر هیأت و مسجد را به صورت یک شبکه تلویزیونی پیاده‌سازی کنید، امری که دشمن به آن واقف است و در لباس روحانیت شبکه‌های تلویزیونی ایجاد کرده است،‌ همان کاری که شیعه انگلیسی انجام می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه حضرت آقا در محفل خصوصی تأکید بر شب‌زنده‌داری جوان‌ها داشته‌اند، افزود: حضرت آقا فرمودند جوانان با سحر آشنا شوند، هنوز برای آن‌ها سحر جا نیفتاده است، با ادعیه و شب‌زنده‌داری آینده روشن را رقم بزنید.
در ادامه از مجموعه نرم‌افزاری «مناجات‌خوانی» با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، منصور ارضی و حجت‌الاسلام صداقت رونمایی شد، این نرم افزار جامع آموزش مداحی مناجات‌خوانی از اساتیدی نظیر منصور ارضی، ماشاءالله عابدی، سعید حدادیان، علی قربانی جواد حیدری بهره برده است که آموزش پیش‌نیازهای معنوی، علمی، عملی و مهارتی برای مناجات‌خوانی مانند انس با قرآن و دعا، خلوت، آشنایی با ادبیات عرب و صحیح‌خوانی را مدنظر قرار داده است، این نرم‌افزار توسط مؤسسه فرهنگی و هنری قدیم‌الاحسان تهیه شده است.
به گزارش فارس، صفحه «مسجد و هیئت» خبرگزاری فارس از صفحات جدید این رسانه است که در گروه فرهنگ و هنر این خبرگزاری پیگیری می‌شود.


کد مطلب: 32889

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32889/خبرنگاران-آثار-خدا-اهل-بیت-ع-مردم-ترسیم-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir