کتاب «اصلاح ساختاری و غنی‌سازی محتوایی مراسم دینی» بازخوانی می‌شود

24 ارديبهشت 1397 ساعت 8:56

هشتمین نشست هیأت‌پژوهی به بازخوانی تحلیلی کتاب «اصلاح ساختاری و غنی‌سازی محتوایی مراسم دینی» اثر حجت‌الاسلام‌ علیرضا قبادی اختصاص دارد.


به همت جامعه ایمانی مشعر بازخوانی تحلیلی کتاب «اصلاح ساختاری و غنی‌سازی محتوایی مراسم دینی» تألیف  حجت‌الاسلام‌ علیرضا قبادی در قالب هشتمین «نشست هیأت‌پژوهی» برگزار خواهد شد.
این نشست ساعت 17 روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه در قم، بلوار شهید عطاران، خیابان شهید مفتح غربی، انتهای کوچه 15، پلاک 5 برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، این کتاب، کوشیده است تا با روشی علمی اثر بخش‌ترین و توانمندترین شیوه برگزاری در مناسبت‌ها و هیئت‌های مذهبی و شناخت مؤلفه‌ها و شاخص‌های الگوی اثربخش معرفی شود. کتاب در شش بخش تبیین شده است.
این اثر پس از بیان کلیاتی به مطالعه و بررسی جهت‌گیری‌های منابع دینی از جمله قرآن کریم و نهج‌البلاغه در موضوع موردنظر می‌پردازد؛ سپس از توانمندسازی اجتماع‌محور هیأت‌های مذهبی در سطح فردی و سازمانی مباحثی بیان می‌کند؛ آنگاه توضیحی از روش‌شناسی تحقیق را ارائه می‌دهد.
در پایان خلاصه‌ای از مصاحبه و همچنین مؤلفه‌ها و ابعاد توانمندسازی هیأت‌های مذهبی از نگاه صاحب‌نظران را ذکر می‌کند. در این نشست به شیوه و روش این تحقیق، مبانی نظری آن و تبیین دقیق مدل توانمندی هیأت‌های مذهبی و نقد و بررسی مدل پرداخته خواهد شد.
نشست‌های هیأت‌پژوهی با هدف نگاه عمیق به پدیده هیأت و بررسی ابعاد مختلف آن و همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش‌های علمی اندیشمندان، طلاب و دانشجویان در حوزه‌های گوناگون مرتبط با هیأت برگزار می‌شود.
موضوع این نشست‌ها، «هیأت» با تمامی جوانب و ابعاد و زوایا است. مدیریت هیأت، ستایشگری، منبر، اقتصاد هیأت، فقه هیأت، تاریخ هیأت، هنر هیأت و رسانه هیأت بخشی از موضوعات کلانِ نشست‌های هیأت‌پژوهی است.
قالب و روش برگزاری نشست‌ها نیز به ارائه و سخنرانی محدود نخواهد بود و گستره‌ای از رونمایی از کتاب، گفت‌گو و میزگرد تا بازخوانی تحلیل، تجربه‌پژوهی، تاریخ شفاهی، ایده‌پردازی، آینده‌پژوهی و... را در بر خواهد گرفت.
انتهای پیام


کد مطلب: 32901

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/32901/کتاب-اصلاح-ساختاری-غنی-سازی-محتوایی-مراسم-دینی-بازخوانی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir