بیشترین برنامه آموزشی مداحان کشور کجا برگزار می‌شود؟

16 تير 1397 ساعت 12:29

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: 10برنامه آموزش تخصصی مداحان با موضوعات آداب و اخلاق مداحی و صوت در سال 96 با حضور اساتید برجسته در شهرری برگزار کردیم که بیشترین برنامه در سطح کشور بود و در سال 97 نیز همین روال ادامه دارد.


حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیر ماه سال ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با هدف اعتلای فرهنگ اسلام و توجه به مفاهیم دینی تاسیس شد و این روز به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است این نهاد زیر نظر رهبری می باشد و رئیس سازمان توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می شود.
وی سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی را از وظایف سازمان تبلیغات عنوان کرد و افزود: موسسات دارالقرآن، تبیان، انتشارات امیرکبیر، پژوهشکده باقرالعلوم و خبرگزاری مهر زیر نظر این سازمان هستند و همچنین نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم بر عهده دارالقرآن می باشد.
کنگرلو ادامه داد: بررسی تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمن، نظارت و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و شعائر مذهبی و انقلابی و همچنین اعزام مبلغ در سراسر کشور از عمده وظایفی است که بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.

۱۲۰مرکز قرآنی و ۲۵۰مبلغ فعال در شهرری
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه ۴۰ موسسه قرآنی و ۸۰ خانه قرآنی در شهرری فعال هستند، تصریح کرد: در خانه قرآنی آموزش قرآن داریم ولی تربیت مربی نداریم اما موسسات قرآنی دامنه فعالیت گسترده تری دارند مکان مشخصی دارند و بحث تفسیر خیلی مورد توجه است.
کنگرلو با اشاره به اینکه ثبت نام مبلغین در سامانه سجام صورت می گیرد، گفت: در شهرری ۴۰۰نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و ۲۵۰ نفر آنها مبلغ فعال هستند که ۶۰ نفر از این مبلغین زن هستند.
وی با بیان اینکه اعزام مبلغین فقط از طریق سامانه صورت می گیرد، افزود: تعدادی از روحانیون مستقر هستند که به روستاها اعزام می شوند که از آنها پشتیبانی می کنیم. روحانیون مستقر در شهرری سال گذشته ۱۸ نفر بوده که در طی یازده ماه گذشته به ۳نفر افزایش به ۲۱ روحانی مستقر رسیده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در ادامه تصریح کرد: هیئات مذهبی در سامانه طوبی ثبت می شوند که بایستی روحانی، رابط فرهنگی و مداح هیئت در این سامانه معرفی شوند و تا کنون ۶۰۰ پرونده در شهرری وارد سامانه شده است.
کنگرلو با اشاره به وظایف ۱۶ کمیته شورای هیئات، اضافه کرد:  هر سال هیئت ها فقط در ماه محرم جلسه داشتند اما اکنون این جلسات را به طور فصلی برگزار می کنیم و موضوعاتی مثل آسیب های عزاداری و ساماندهی، نظارت و ارزیابی مراسم عزاداری مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در ادارات نیز آموزش کارکنان را داریم، گفت: آموزش دوره های مهدویت، اخلاق اداری و فِرَق انحرافی را در فرمانداری ری برای کارکنان برگزار کردیم و ۱۰برنامه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مساجد و همچنین آموزش های فرهنگی آموزشی در مدارس برگزار می شود.
 


کد مطلب: 33139

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33139/بیشترین-برنامه-آموزشی-مداحان-کشور-کجا-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir