تعهد دوطرفه ایران و عربستان برای انجام بدون مشکل مناسک حج

مهر , 16 تير 1397 ساعت 13:55

روحانیونی که سابقه 10 تا 15 سال در حوزه‌های علمیه دارند می‌توانند تحت عنوان روحانی کاروان در این مناسک شرکت کنند.


مدير جذب و سازمان‌دهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: ایران و عربستان متعهد شدند برای انجام مناسک حج بدون مشکل زائرین ایرانی، مشکلات ما بین خود را کنار گذاشته و احترام دو طرفه را حفظ کنند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی پروانه امروز در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی مناسک حج در سالن ورزشگاه انقلاب کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در کرج، گفت: با توجه به مشکلات سیاسی مابین ایران و عربستان، هر دو کشور متعهد شدند برای انجام مناسک حج، مشکلات موجود را کنار گذاشته و به اجرایی ساختن دستورات الهی بپردازند.
وی با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی امسال برای زائران، اظهار داشت: رعایت احترام زائرین ایرانی در کشور عربستان الزامی است، همچنین ما نیز باید قوانین این کشور را رعایت کنیم، چراکه نمایندگان ایران اسلامی در کشور آن‌ها هستیم.
مدیر جذب و سازمان‌دهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه بیان کرد: فرقه وهابیت حاکمیت کشور عربستان را در دست گرفته است و ما باید این موضوع را در نظر بگیریم تا دچار مشکل نشویم.
پروانه با بیان اینکه روحانیت و کارگزاران پاسخگوی سؤالات شرعی زائران خواهند بود، افزود: امسال 160 نفر از افراد در قالب چهار کاروان زیارتی به این سفر اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: روحانیونی که سابقه 10 تا 15 سال در حوزه‌های علمیه دارند می‌توانند تحت عنوان روحانی کاروان در این مناسک شرکت کنند.
مدیر جذب و سازمان‌دهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، روند انتخاب روحانی کاروان را روندی دشوار خواند و اظهار کرد: روحانیون برای حضور به‌عنوان روحانی کاروان ملزم به گذراندن دوره‌های فشرده و همچنین حضور در هشت سفر عمره مجوز حضور در کاروان حج تمتع به‌عنوان روحانی کاروان را کسب خواهند کرد.
پروانه تصریح کرد: روحانیون سرمایه‌های زائران در مناسک حج هستند که پاسخگوی شبهات و سؤالات حاضرین در کاروان خواهند بود.
وی، کلاس‌های آموزشی مفید و پراهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: اعمال حج با تمام سادگی که دارد نیازمند دقت بالا است و باید به‌تمامی توصیه‌‌های ذکرشده در کلاس آموزشی توجه شود.
 


کد مطلب: 33141

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33141/تعهد-دوطرفه-ایران-عربستان-انجام-بدون-مشکل-مناسک-حج

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir