هیئات مذهبی، مدرسه انسان سازی هستند

24 تير 1397 ساعت 22:19

تولیت آستان قدس رضوی گفت:هیئات مذهبی مدرسه انسان سازی توجه به خدا و اهل بیت (ع) بوده و باید موجب کاهش اضطراب های فکری، اخلاقی و روحی شوند.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه در جمع مسئولان هیئات مذهبی استان خراسان رضوی که در تالار آیینه حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار اظهارکرد: کرامت در دلدادگی به حق، از خودگذشتگی و دوری از لغزش، تجلّی پیدا می‌کند و انسان کریم بزرگوار است و این بزرگواری در پرتو بندگی خدا و پیروی از اولیای خدا محقق می‌شود.
وی افزود: خدمت در مکتب اهل بیت(ع) تجلّی کرامت است، چرا که منفعت و سود مادی در آن مطرح نیست و اهل بیت (ع) در قله کرامت ایستاده اند.
رئیسی بیان کرد:هیئات مذهبی به دلیل اینکه بر محور کریمان مدیریت می شوند، کرامت پرور بوده و  هیئات مذهبی معرفی کننده شخصیت کریمان می باشند.
تولیت آستان قدس رضوی معرفت افزایی، بصیرت آفرینی و آگاهی بخشی را مأموریت هیئات مذهبی دانست و گفت: هیئات مذهبی مدرسه انسان سازی توجه به خدا و اهل بیت (ع) هستند و در این مدرسه می بایست اضطراب های فکری، اخلاقی و روحی تبدیل به آرامش شود.
وی هیئات مذهبی را شبکه اجتماعی، مذهبی و انقلابی دانست که به گره گشایی از مشکلات معنوی و مادی مردم همت می گمارند.
رئیسی در ادامه  دهه کرامت را دهه بصیرت، مجاهدت و خدمت بی منت به مردم دانست و بیان کرد: حرکت هیئات مذهبی در گره گشایی و کاهش آسیب های اجتماعی در راستای مأموریتی است که مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی واگذار کرده اند.
 


کد مطلب: 33168

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33168/هیئات-مذهبی-مدرسه-انسان-سازی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir