چرا روز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در تقویم رسمی کشور نیست؟

24 تير 1397 ساعت 22:23

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خواستار ابلاغ مجدد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ناشران تقویم‌ها شد.


آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از غفلت در اجرای مفاد مصوبه جلسه شماره ۶۲۸ مورخ ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «درج عنوان روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، در تقویم رسـمی کشور» ابراز تأسف کرده و خواستار ابلاغ مجدد مراتب به ناشران تقویم‌ها شده است.

در این نامه که به امضای عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران حرم مطهر رسیده، آمده شده است: درج عنوان روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، در چهارم ربیع‌الثانی در تقویم رسـمی کشور، متأسفانه در بسیاری از تقویم‌های کشور مغفول واقع شده و از این‌رو، خواهشمند است دستور فرمایید ضـمن ابلاغ مجدد مراتب به ناشرین محترم تقویم‌ها، به نحوی که مصلحت می‌دانند برحسن اجرای آن نیز نظارت لازم صورت پذیرد.

بنا به روایات تاریخی، ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم‌(ع) در سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره واقع شده است و مدت ۷۹ سال عمر با برکت ایشان با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم‌(ع)، امام رضا‌(ع)، امام محمدتقی‌(ع) و امام علی‌النقی‌(ع) مقارن بوده است.

حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع)، محضر مبارک امام رضا‌(ع)، امام محمد تقی‌(ع) و امام هادی‌(ع) را درک کرد و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است. این فرزند پیامبر(ص) از آنجا که از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) است، به حسنی شهرت یافته است.

حضرت عبدالعظیم‌الحسنی‌(ع) از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین‌(ع) و از چهره‌های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت‌(ع) و پیروان آنان بود. توصیف ائمه معصومین‌(ع) از ایشان، نشان‌دهنده شخصیت علمی و مورد اعتماد ایشان است؛ حضرت امام هادی (ع) گاهی اشخاصی را که سؤال و مشکلی داشتند، راهنمایی می‌فرمودند که از حضرت عبدالعظیم‌الحسنی‌(ع) بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش شمرده و معرفی می‌فرمودند.

اکنون نیز بارگاه نورانی و باصفای حضرت سیدالکریم، عبدالعظیم‌الحسنی‌(ع) در شهرری موسوم به «قبله تهران» قرار دارد که پیوسته از سراسر ایران و از سایر نقاط جهان مشتاقان اهل بیت‌(ع) و ارادتمندان به ساحت مقدس امام‌زادگان والامقام برای زیارت به آن مشرف شده و به توسل می‌پردازند.
 


کد مطلب: 33169

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33169/چرا-روز-ولادت-حضرت-عبدالعظیم-ع-تقویم-رسمی-کشور-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir