عصام العماد:

علمای وهابی فتوای تخریب قبور ائمه را برای جلوگیری از نفوذ تشیع داده اند

15 آذر 1386 ساعت 8:36

عصام العماد، پژوهشگر یمنی تصریح کرد: با توجه به افزایش گرایش به تشیع، علمای وهابی فتوای تخریب قبور ائمه را برای جلوگیری از نفوذ تشیع داده اند.


به گزارش خیمه به نقل از مرکز خبر حوزه، عصام العماد، پژوهشگر یمنی در نشست علمی پاسخ به شبهات وهابیت در مدرسه علمیه رضویه گفت تصریح کرد: وهابیون بر این عقیده اند زمان معاصر، عصر حاکمیت تشیع است.

وی افزود: وهابیون پس از صرف هزینه های گزاف برای مسلمان کردن مسیحیان اروپایی، به این نتیجه رسیده اند که تفکر شیعه به قدری گسترش یافته که مسیحیانی که قبلا توسط وهابیون، مسلمان و وهابی شده اند، پس از چند سال به تشیع گرویده اند و بنا به اظهارت بزرگان، برخی خانواده های وهابی به تفکر شیعی گرایش پیدا کرده اند.

در ادامه با اشاره به سیر تاریخی تشیع و تسنن افزود: پس از سلطان عبدالحمید استانبولی، حرکت تسنن سیر نزولی داشت و تشیع سیر صعودی پیدا کرد.

وی اولین فتوای رسمی اهل تسنن مبنی بر جایز دانستن تعبد به مذهب جعفری را سرآغاز تحول شیعه دانست و افزود: فتوای شیخ شلتوت که تعبد به مذهب امام جعفر صادق(ع) را از امور جایز شمرد و ممنوعیت آن را یک مسأله سیاسی عنوان کرد، باعث تحولی در جهان اسلام شد و این فتوا تألیفات بسیاری از علما و بزرگان اهل تسنن در مورد فضایل ائمه معصومین(ع) و تکفیر معاویه را در پی داشت.

این پژوهشگر یمنی، اکثریت اهل تسنن را حامی تشیع عنوان کرد و افزود: آمار منتشر شده حاکی از آن است که 80 درصد از وهابیون و اهل تسنن حامی شیعه شده اند و معتقدند تکفیر شیعیان یک مسأله سیاسی بوده است.

وی با توجه به شرایط به وجود آمده، فتوای تخریب قبور ائمه(ع) را در همین راستا دانست و افزود: با توجه به افزایش گرایش به تشیع، علمای وهابی فتوای تخریب قبور ائمه را برای جلوگیری از نفوذ تشیع داده اند.

عصام العماد، اهداف تبلیغات وهابیون علیه شیعیان را در سه محور اصلی بیان کرد و افزود: وهابیون سه عامل نفت، خمس و مرجعیت در ایران را عامل گسترش تشیع می دانند و برای کمرنگ کردن این عوامل در حال صرف هزینه های گزافی در درون ایران هستند.

وی در ادامه افزود: ترجمه کتب ساختگی علیه تشیع و توزیع رایگان آن در دانشگاه ها، تخریب شخصیت امام زمان(عج) و اقامه نماز تراویح در یکی از دانشگاه های ایران از دیگر اقدامات وهابیون در ایران است.

سخنران این نشست به پیشینه فتوای وهابیون در مناظره با شیعیان اشاره کرد و گفت: از ابتدا وهابیون مناظره و گفتگو با شیعه را کفر می دانستند و فقط تألیف کتاب را در این باره جایز می دانستند، اما با وجود برخی از معضلات، مجبور به مناظره شدند ولی پس از مناظره و گفتگو و عدم دلیل قطعی، مناظره کردن با شیعه را از گناهان بزرگ دانستند.


کد مطلب: 332

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/332/علمای-وهابی-فتوای-تخریب-قبور-ائمه-جلوگیری-نفوذ-تشیع-داده-اند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir