اربعین را مردمی برگزار کنیم

8 مرداد 1397 ساعت 12:36

استاندار ایلام خواستار مردمی شدن فعالیت های اربعین شد و تاکید کرد: در برگزاری مراسم اربعین سمت و سوی تلاش ها به سمت جلب مشارکت های مردمی باشد


سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد اربعین استان به اختصاص سه هزار میلیارد ریال به پروژه های اربعین اشاره کرد و گفت: در مجموع اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های حوزه اربعین در این استان اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل تکمیل مسیرهای ارتباطی ایلام – مهران، تونل قلاجه ، تونل کبیرکوه، جاده مرزی مهران، بیمارستان 365 تخت خوابی ایلام و ... است.

وی با اشاره به تخصیص یک هزار و 700 میلیارد ریال به پروژه جاده کنجانچم در مسیر مهران افزود: 36 کیلومتر از این مسیر تا اربعین آماده خواهد شد و در بحث مطالبات قرارگاه خاتم الانبیاء سال گذشته بیش از 530 میلیارد ریال پرداخت شد و امسال نیز امیدواریم 600 میلیارد ریال پرداختی به قرارگاه داشته باشیم.

استاندار ایلام از اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل تونل قلاجه خبر داد و یادآور شد: این اعتبار برای سیستم تهویه و روشنایی این تونل اختصاص می یابد.
سلیمانی دشتکی پیشرفت تونل کبیرکوه را رضایت بخش خواند و تاکید کرد: بیش از 450 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و در بحث جاده مرزی مهران نیز 36 میلیارد ریال مصوب شده است.
وی در خصوص پروژه های سفر رئیس جمهور نیز گفت: یکی از پروژه های سفر رئیس جمهور بیمارستان جدید ایلام بود که به منظور تکمیل آن یک گروه برای بازدید از روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان تعیین و اعتبار لازم جهت تکمیل آن تخصیص می یابد.

استاندار ایلام با اشاره به دیدار با سفرای کشورهای همسایه اضافه کرد: در این دیدار بحث اربعین، تجار و روابط بازرگانی و ترانزیت کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رایزنی جهت سفر سفیر ایران در عراق به استان انجام شد.

وی از پیگیری های روزانه جهت فعال سازی مرزهای چیلات و چنگوله خبر داد و افزود: تلاش ما این است بتوانیم این 2 مرز را برای ادامه مراودات تجاری و بازرگانی به ایام اربعین برسانیم.

استاندار ایلام همچنین از سفر استاندار واسط عراق به ایران در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: در این دیدار به دنبال فعال سازی کشور عراق در بحث مرزهای چیلات و چنگلوله و هماهنگی های لازم در بحث مرز مهران و توافقات لازم در خصوص اربعین و مراودات تجاری خواهیم بود .

وی با تاکید بر عملیاتی بودن اقدامات ستاد اربعین ادامه داد: باید جلساتی که در این رابطه برگزاری می شود خروجی داشته باشد و عملیاتی باشد.

وی همچنین خواستار مردمی شدن فعالیت های اربعین و برپایی موکب ها شد و تاکید کرد: در برگزاری مراسم اربعین سمت و سوی تلاش ها به سمت جلب مشارکت های مردمی باشد.


کد مطلب: 33247

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33247/اربعین-مردمی-برگزار-کنیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir