مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

حرکت علمی امام باقر (ع) بقای اسلام را تضمین کرد

مهر , 28 مرداد 1397 ساعت 9:44

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حرکت علمی امام باقر (ع) برای همیشه بقای اسلام را تضمین کرد.


حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در جمع فعالان تبلیغی با تسلیت سالروز شهادت پنجمین پیشوای شیعیان اظهار داشت: امام محمد باقر دارای ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ای بودند و علم ایشان از برجسته‌ترین ویژگی‌ها بود.
وی افزود: از خدمات بزرگی که امام محمد باقر علیه السلام به جهان اسلام ارائه داد حفظ و مدیریت ارزش های دینی در جامعه بود، آن حضرت همانند آباء و اجداد طیبینش تمام تلاش خود را صرف معارف دینی و مقابله با نحله ها و جریانات انحرافی کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: مهمترین راهبردی که در این عرصه حضرت امام محمد باقر علیه السلام انجام داد ایجاد مکتب خانه ها و تربیت شاگردان دینی بود که با این حرکت علمی امام محمد باقر برای همیشه بقای اسلام را تضمین کرد و اگر حرکت علمی آن حضرت نبود شاید مکتب نورانی اسلام در همان دوران با چالش‌های عظیمی مواجه می‌شد.
حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: تربیت یافتگان مکتب امام محمد باقر (ع) به‌عنوان مدافعان حقیقی اسلام در مقابل جریانات انحرافی نقش آفرینی کردند و مکتب خانه هایی که امروز تحت عنوان حوزه‌های علمیه برقرار هستند مانند نهر جاری درخت اسلام را آبیاری و تنومند کرده اند و تربیت یافتگان مکتب آن حضرت مردم را با معارف نورانی اسلام عزیز آشنا می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تسلیت مجدد شهادت امام محمد باقر (ع) به همه شیفتگان و شیعیان آن حضرت ادامه داد: در نهایت وقتی خلفا احساس ضعف کردند توطئه شهادت امام را اتخاذ کردند و او را مظلومانه به شهادت رساندند.


کد مطلب: 33336

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33336/حرکت-علمی-امام-باقر-ع-بقای-اسلام-تضمین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir