صالحی خوانساری: عزت طلبی و دوری از ذلت مهم‌ترین درس عاشوراست

شفقنا , 26 شهريور 1397 ساعت 17:16

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: امام حسین(ع) مرگ با شرافت و آزادگی را بر زندگی زیر پرچم ظلم ترجیح دادند و به همین دلیل است که پس از سال‌ها نهضت عاشورا همچنان زنده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری در مراسم ششمین روز ماه محرم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم با اشاره به راه حق و باطل اظهار کرد: زمانی که به امام حسین (ع) پیام دادند که با یزید بیعت کن یا شما را شهادت می‌رسانیم،‌ سید الشهدا (ع) در برابر این گفتار، راه شهادت را برگزید، زیرا بیعت با یزید همان راه باطل است.
او افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا به لشگریان یزید فرمودند که من شهادت در راه خدا را والاتر و بهتر از این می‌دانم که با یزید بیعت کنم، همچنین امام حسین (ع) از تهدید‌های یزیدیان نترسیدند و فرمودند من بیعت با یزید را ذلت و ننگ می‌دانم.
استاد و مبلغ حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با وجود قلت یارانشان در مقابل یزیدیان ایستاد و قلت یاران و جنگیدن موجب نشد که امام حسین (ع) میدان را برای یزیدیان خالی کند و تسلیم شود.
او با بیان اینکه باید به همه ابعاد و زوایای عاشورا و واقعه کربلا توجه داشته باشیم ادامه داد: امام حسین (ع) مرگ با شرافت و آزادگی را بر زندگی زیر پرچم ظلم ترجیح داد و به همین دلیل است که پس از سال‌ها نهضت عاشورا همچنان زنده است.
صالحی خوانساری گفت: امام حسین (ع) با حماسه‌ای که در روز عاشورا خلق کردند، نه تنها برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای پیروان دیگر ادیان و مذاهب و حتی افرادی که در زندگی قائل به هیچ دین و آیینی نیستند نیز چهره‌ای مقدس و مورد احترام هستند.
او در پایان با بیان اینکه شعار عزت طلبی و دوری از ذلت مهم‌ترین درس عاشورا برای جامعه مسلمانان است عنوان کرد: «هیهات منا الذله» از شعارهایی بود که امام حسین (ع) توانست آن را عملی برای مردم انجام دهد تا انسان‌ها درس بگیرند و در دنیا هیچ‌وقت زیر بار ظلم نروند.
 


کد مطلب: 33494

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33494/صالحی-خوانساری-عزت-طلبی-دوری-ذلت-مهم-ترین-درس-عاشوراست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir