حمایت از نمایش‌های آیینی در تماشاخانه «ایران تماشا»

فارس , 10 مهر 1397 ساعت 11:12

مدیر تماشاخانه تازه‌تأسیس «ایران تماشا» گفت: این تماشاخانه که به تازگی افتتاح شده است، به صورت نیمه دولتی و با رویکرد و حمایت ازنمایش‌های آیینی سنتی و ایرانی فعالیت خواهد کرد.


امید اسدی نویسنده، کارگردان و مدیر تماشاخانه تازه تأسیس «ایران تماشا» ضمن بیان این مطلب به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: این تماشاخانه از ادغام دو نهاد دولتی به صورت یک سالن نیمه دولتی تشکیل شده است و محل آن نیز در خیابان انقلاب نبش کوچه سمنان است.
وی در ادامه افزود: تماشاخانه دارای یک سالن 120 نفره است که همه کارها در همین سالن و در سانس‌های مختلف اجرا می‌رود. تا به حال چهار نمایش با عناوین «اعترافات چند تا خر، موزه مرگ، آقای شف و آنالیز» در همین مدت کم روی صحنه رفته و نمایش جدیدی نیز از پانزدهم مهر ماه اجرایش را با عوان «آلزایران» به کارگردانی مهدی راستی آغاز خواهد کرد.
اسدی با اشاره به رویکرد خاص این تماشاخانه گفت: ما از گروه‌های جوان دانشجویی با رویکردهای آیینی سنتی حمایت ویژه می‌کنیم و دو سانس 17 و 19 خود را به آنها در صورت تقاضا اختصاص می‌دهیم.
وی درباره نوع سالن تماشاخانه گفت: بخشی از محوطه بزرگ ما به پارکینگ، بخشی به کافه رستوران سبز و بخشی هم تماشاخانه اختصاص یافته است. سایر فعالیت‌های فرهنگی ما شامل شنبه‌های نمایشنامه خوانی، نقد تئاتر و نقد فیلم و برگزاری ورک‌شاپ خواهد بود. 
 


کد مطلب: 33622

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33622/حمایت-نمایش-های-آیینی-تماشاخانه-ایران-تماشا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir