علیرضا قزوه:

اهل سنت در حفظ شعر عاشورایی از شیعه جلوتر است

ایسنا , 21 مهر 1397 ساعت 9:16

علیرضا قزوه می‌گوید: اهل سنت در حفظ شعر عاشورایی از شیعه جلوتر هستند و بیشتر کار کرده‌اند.


در دومین روز از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی استان کردستان پنل تخصصی ادبیات پایداری با موضوع  عاشورا با  حضور علیرضا قزوه  برگزار شد.
این شاعر آیینی در این نشست با بیان این‌که کردستان در زمینه ادبیات آیینی بزرگان زیادی دارد، اظهار کرد: ادبیات آیینی فقط شعر مذهبی و دینی نیست؛ ادبیات آیینی بر اساس آنچه در فرهنگ معین آمده ادبیاتی است که  متعلق به آیین ملی و دینی ما است.
 او افزود: آیین‌های ملی و دینی ما شامل ادبیات آیینی می‌شود و قرار گرفتن دین و ملیت در کنار هم منجر به قدرتمند شدن و تعارض این دو موجب تضعیف کشور خواهد شد.
قزوه با بیان این‌که شعر عاشورایی بخشی از شعر آیینی است، گفت: تعداد شاعران اهل سنتی که شعر عاشورایی را تا به امروز به دست ما رساندند بیشتر از اهل تشیع است. اهل سنت در حفظ شعر عاشورایی از شیعه جلوتر و بیشتر کار کرده‌اند؛ به طوری که زیباترین شعرهای عاشورایی را شاعران اهل سنت سروده‌اند.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان  از ١٨ تا ٢٣ مهر ٩٧ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر سنندج دایر است.  ناشران برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب در کردستان ثبت نام کردند و کتاب‌های خود را در ٢٣٠ غرفه به نمایش گذاشته‌اند، غرفه‌ها شامل ٢٠٥ مورد ویژه ناشران خارج از استان و ٢٥ غرفه برای ناشران استانی است. 
 


کد مطلب: 33716

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33716/اهل-سنت-حفظ-شعر-عاشورایی-شیعه-جلوتر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir