منتخب آثار تايپوگرافي اسماء‌الحسني در گرگان برپا می شود

6 آبان 1387 ساعت 14:26

منتخبي از آثار نمايشگاه تايپوگرافي پوستر با عنوان اسماء‌الحسني از روز 10 تا 30 آبان‌ماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني شهر گرگان برپا مي‌شود.


به گزارش خيمه، مركز امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان نمايشگاه مروري بر آثار چهار دوره تايپوگرافي پوستر با عنوان اسما‌ء‌الحسني را كه شامل 70 اثر مي‌باشد از روز 10 تا 30 آبان‌ماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني در استان گلستان شهر گرگان برگزار مي‌كند.

چهارمين دوره برگزاري نمايشگاه تايپوگرافي پوستر با عنوان اسماء‌الحسني همراه با مروري بر آثار سه دوره نمايشگاه تايپوگرافي پوستر اسماء‌الحسني از روز 26 مردادماه در 9 گالري موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح و تا 31 شهريورماه ادامه داشت.

تايپوگرافي پوستر با انتخاب موضوع اسماء‌الحسني با توجه به جايگاه حروف، كلمات و نگارش آن در فرهنگ و هنر اسلامي نه‌تنها بر ترويج حروف‌نگاري و خط خوش كه نشانه فرهنگ سنتي است، بلکه با مدنظر گرفتن تربيت و تهذيب روح هنرمند مسلمان بر عرصه‌هاي تازه‌اي از هنر تايپوگرافي پوستر تأكيد كرده و در گسترش قالب‌هاي جديد و صورت‌هاي امرزوين آن می كوشد و در آثار گرافيكي تصاوير و حروف بار پيام‌رساني اثر را برعهده دارند و تايپوگرافي همان‌گونه كه اشاره شد يكي از جلوه‌هاي بارز و با قدمت هنر گرافيك مي‌باشد.


کد مطلب: 3378

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3378/منتخب-آثار-تايپوگرافي-اسماء-الحسني-گرگان-برپا-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir