اقامت را در شهر امام زمان (عج) کوتاه کنید

29 مهر 1397 ساعت 15:22

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامرا با اشاره به بیتوته نخستین گروه‌ از زائران اربعین در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) از آغاز فعالیت موکب‌های ایرانی و اهل تسنن در این شهر مقدس خبر داد.


ستاد بازسازی عتبات عالیات، عباس قطب‌الدینی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی شهرهای «سامرا» و «بلد» برای مراسم اربعین، اظهار کرد: با همت خیرین و هیات‌های مذهبی، ۲۶ موکب ایرانی در کنار ۵ موکب اهل تسنن در سامرا، به زائران اربعین خدمات اسکان و تغذیه ارائه می‌کنند.
وی افزود: از ۲۶ موکب ایرانی، ۱۶ موکب در خود شهر مقدس سامرا پذیرای زائران هستند و مابقی در مسیر منتهی به سامرا و شهر «بلد» ـ زیارتگاه امامزاده سید محمد، عموی امام زمان(عج) ـ برپا شده است.
قطب‌الدینی با بیان این‌که ظرفیت اسکان زائران اربعین در سامرا نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: با همت موکب‌دارها، ظرفیت اسکان و بیتوته ۹ هزار و ۱۰۰ نفر در روز فراهم شده که از این میزان۳۰ درصد برای اسکان خواهران در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته ظرفیت اسکان نزدیک به ۵هزار و ۲۰۰ نفر در روز و در مجموع ۵۲ هزار نفر خواب به مدت ۱۰ روز اربعین در سامرا فراهم شده بود.
مسؤول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین در سامرا گفت: موکب‌های ایرانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، اردبیل و قرارگاه سپاه به سامرا اعزام شده‌اند.
 


کد مطلب: 33839

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33839/اقامت-شهر-امام-زمان-عج-کوتاه-کنید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir