در نخستين گردهمايي مسئولين هيئات مذهبي و مداحان فردوس عنوان شد؛

بدعت وغلو تهديدي جدي براي عزاداري هاست

15 آذر 1386 ساعت 22:11

فرماندار فردوس در نخستين گردهمايي مسئولين هيئات مذهبي و مداحان فردوس بدعت وغلو را تهديدي جدي براي عزاداريها دانست.


به گزارش خیمه، فرماندار فردوس در نخستين گردهمايي مسئولين هيئات مذهبي و مداحان این شهرستان بدعت وغلو را تهديدي جدي براي عزاداريها دانست و گفت: هيچ کس حق ندارد در مداحي وخطبه ها در مدح وثناي ائمه اطهار بيش از حد غلو نمايد.

مهندس عباس اقبال  تصريح کرد: شيادان از عواطف وخلوص نيت مردم سوء استفاده مي کنند وبا ادعاهاي عجيب وغريب، قصد سست کردن اعتقادات مذهبي مردم را دارند.

وي از وعاظ و مداحان خواست براي پرهيز از غلو بدعت از مقاتل معتبر استفاده نمايند.

نماينده مردم فردوس، طبس و سرايان در مجلس شوراي اسلامي نيز دراين گردهمايي با اشاره به بودجه فرهنگي کشور تصريح کرد: بايد در شهرستانهايي که مردم با خشکسالي هاي پياپي مواجه هستند، دولت از محل بودجه فرهنگي به هيئت هاي مذهبي کمک کنند.

به گفته دکتر محمدرضا امير حسنخاني، بيش از ده ساختمان فرسوده با عمري بالغ بر 30 سال مربوط به هيئات مذهبي در شهرستان فردوس وجود دارد که براي احداث ساختمان جديد بايد اقدام شود.

وي خاطر نشان کرد: بايد براي رفع مشکلات هيئات مذهبي اقدام شود تا اين هيئات در توسعه فرهنگ ديني و مذهبي مردم بيش از پيش فعال باشند.

نماينده مردم فردوس، طبس و سرايان در مجلس شوراي اسلامي از سازمان ملي جوانان خواست کمک هايي در راستاي ايجاد انگيزه بيشتر جوانان و نوجوانان جهت شرکت در مراسم مذهبي و هيئات مذهبي اختصاص دهد.

معاون فرهنگي اداره کل تبيلغات اسلامي خراسان جنوبي نيز در اين مراسم، خادم امام حسين (ع) بودن را افتخار دانست و بر ارائه آموزش هاي لازم به مداحان تاکيد کرد.

حجت الاسلام محمد علي سلم آبادي تصريح کرد: به هر شکل ممکن بايد جلوي بدعت ها و انحرافات گرفته شود.

وي با اشاره به تهاجم فرهنگي، خواستار تلاش بيش از پيش مسئولين فرهنگي کشور به منظور مقابله با توطئه هاي دشمن شد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي فردوس نيز در اين مراسم بر شيوه صحيح عزاداري به شکل سنتي تاکيد کرد. 

بنابرگزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي،  حجت الاسلام مهدي فاخر نقش روحانيون در راستاي ترويج امور مذهبي را مهم ارزيابي نمود و از مداحان خواست در اشعارشان از بدعت وغلو پرهيز نمايند.



کد مطلب: 339

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/339/بدعت-وغلو-تهديدي-جدي-براي-عزاداري-هاست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir