از سوی یک کارشناس مهدویت مطرح شد:

حضور امام رضا (ع) در ایران جریان تشیع را توسعه داد

ایسنا , 19 آبان 1397 ساعت 9:41

یک کارشناس مهدویت با تاکید بر این مطلب که اگر امام رضا (ع) ولایتعهدی مامون را نمی‌پذیرفت مامون نقشه قتل شیعیان را کشیده بود گفت: پذیرش ولایتعهدی امام رضا (ع) برای حفظ دین و جامعه اسلامی بود و ولایتمداری امروز را مدیون امام رضا (ع) هستیم.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل، کارشناس مهدویت با اشاره به تاریخچه‌ای از زندگی نامه امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) در سال ۱۴۸ به دنیا آمدند و درسال ۲۰۳ از دنیا رفتند. ۵۵ سال مدت عمر امام بود و از این ۵۵ سال حضرت ۲۰ سال امامت را عهده دار بودند و از مدت عمر امامتشان ۳ سال در ایران سپری شد. نکته‌ای که در زندگی امام رضا (ع) مورد توجه  واقع شده است عزیمت ایشان به ایران است. امام (ع) برای حفظ حیات شیعه و دوستداران اهل بیت (ع) ولایت عهدی را پذیرفتند. اگر امام رضا (ع) ولایتعهدی را نمی‌پذیرفتند مامون نقشه قتل شیعیان را داشت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) با پذیرش ولایتعهدی از این حرکت مامون جلوگیری کرد و به نوعی می‌توانیم بگوییم پذیرش ولایتعهدی امام رضا (ع) برای حفظ دین و جامعه اسلامی بود و امام(ع) پس از پذیرش ولایتعهدی از اهل بیت خود برای آمدن به ایران دعوت کردند و حضور پرخیر و برکت اهل بیت امام (ع) باعث شد که جریان تشیع در ایران توسعه پیدا کند و همان گونه که امروز می‌بینیم هر یک از امامزادگان در منطقه‌ای ازایران به خاک سپرده شده‌اند و آثار و منشاء برکت هستند. ما در مجموع ولایت‌مداری جامعه امروز را مدیون امام رضا (ع) هستیم.
این کارشناس مهدویت در ادامه با اشاره به این موضوع که تشیع و حفظ دین مدیون حرکت امام رضا (ع) است گفت:  امام رضا (ع) در چند سالی که ولایتعهدی جامعه را بر عهده داشتند از هر روش و قالبی برای توسعه معارف دین استفاده می‌کردند و می‌توانیم بگوییم بارزترین ویژگی رفتاری امام رضا (ع) رافت و مهربانی حضرت است و این رافت و مهربانی حضرت نسبت به همگان وجود دارد. امام رضا (ع) منشاء رحمت است و اگر خداوند رحمت‌العالمین است اهل بیت (ع) نیز از این صفت الهی بهره برده و رحمتشان برای همگان مشهود است. پیوند ما با ولایت مقدمه‌ ترویج رأفت و رحمت در جامعه است و جایگاه امامت این ریسمان را محکم می‌کند.
کفیل با این توصیه که مردم هر چقدر می‌توانند به زیارت امام رضا (ع) بروند گفت: زیارت حضرت منشاء خیر و برکت است و افضل اعمال در زیارت خواندن نماز جعفر طیار است چرا که امام رضا (ع) به خواندن هر شب این نماز اهتمام ویژه‌ای داشت.

 


کد مطلب: 33948

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33948/حضور-امام-رضا-ع-ایران-جریان-تشیع-توسعه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir