سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت 26 آبان برگزار می شود

ایرنا , 20 آبان 1397 ساعت 8:49

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری از برگزاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت در روزهای 26 و27 آبان ماه در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.


غلامرضا غفاری روز شنبه در نشستی خبری گفت: بیش از 11 دستگاه از جمله مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد ، وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند .
وی با اشاره به اینکه آخرین بخش این جشنواره در حال برگزاری است، ادامه داد: در ابتدا ثبت نام و مرحله گزینش شرکت کنندگان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بین 350 هزار دانشجو صورت گرفت و از این تعداد 650 نفر از منتخبین به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده اند.
غفاری با اشاره به اینکه امسال وزارت علوم ، میزبانی و برگزاری این جشنواره را بر عهده دارد ، اظهار کرد: گفتمان سازی قرآنی در محیط های آموزشی کشور و شناخت ، ترویج و زمینه سازی فهم و تدبر در قرآن به صورت درونی و بیرونی برای دانشجویان از هدف های برگزاری این جشنواره است .
به اعتقاد معاون فرهنگی وزیر علوم : باید نگاه قرآنی در رفتار و عمل جامعه دیده شود و آموزه های آن در دانشجویان تجلی پیدا کند.
غفاری این توضیح را نیز داد که برای مراسم پایانی جشنواره از وزرای علوم ، بهداشت ، معاونان وزارتخانه ها ، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اعضای کمیسیون آموزش و تخقیقات مجلس دعوت به عمل آمده است.
وی با اشاره به تنوع بالای بخش های رقابتی این جشنواره افزود: دانشجویان قرار است در بخش های آوایی. معارفی. پژوهشی (مقاله. تفسیر کتب و آثار قرآنی) . ادبی و هنری (شعر. خوشنویسی. عکس. فیلم کوتاه) فناوری ( تولید نرم افزار. آثار فضای مجازی) با یکدیگر رقابت کنند.
غفاری در خصوص داوری رقابت ها نیز توضیح داد : داوران مجرب و متخصص دانشگاهی که از نظر کیفیت شناختی آثار مطرح هستند، برای داوری انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه دانشجویان دختر و پسر به صورت همزمان با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: نفرات برتر مسابقات هر دو سال یک بار به بخش رقابتی در سطح بین الملل راه پیدا می کنند.

** جشنواره قرآن موجب همگرایی ملی است
غفاری با اشاره به اینکه جشنواره قران و عترت و راهپیمایی بزرگ اربعین موجب همگرایی بین تمام دستگاه های کشور می شود، افزود: این جشنواره هر ساله برگزار شده و با دوام ترین مسابقه دانشگاهی است.
وی افزود : راهپیمایی اربعین نمونه دیگری از همکاری جامعه دانشگاهی کشور و همبستگی ملی است که تمام دستگاه ها و به خصوص دانشگاه ایلام چمران اهواز و علوم پزشکی با همکاری موثر خدمات ویژه ای به زوار عتبات دادند تا این حرکت ملی بدون نقص برگزار شود.


کد مطلب: 33961

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/33961/سی-سومین-جشنواره-ملی-قرآن-عترت-26-آبان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir