آیت الله شاه آبادی:

وحدت و انسجام امت اسلامی کمر دشمنان را می شکند

ایرنا , 6 آذر 1397 ساعت 9:00

رئیس موسسه غدیر شناسی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) محور وحدت میان مسلمانان و رحمتی برای تمام عالمیان است، تصریح کرد: جهان اسلام باید برای تشکیل امت واحده تلاش کند چراکه وحدت و انسجام امت اسلامی کمر دشمنان و به ویژه استکبار جهانی را می شکند.


آیت الله سعید شاه آبادی روز یکشنبه  همزمان با میلاد مکرم حضرت محمد مصطفی (ص) با تشریح و تبیین عظمت و تاثیرات وحدت و پکپارچگی مسلمین جهان در تاسی از پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: فلسفه وجودی ماموریت و قیام پیامبران و ائمه اظهار (ع) برای ایجاد وحدت، انسجام، همدلی، هم صدایی و حرکت به سوی یک هدف مشترک با عنایت به عقب راندن دشمنان اسلام و مسلمین بوده است.
وی افزود: امروز نیز که دشمنان ما با استفاده از شیوه ها و حربه های مختلف و به ویژه به کارگیری ابزارهای گوناگون درصدد تفرقه افکنی، ایجاد شکاف و جدایی میان مسلمانان جهان هستند، باید همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و دیگر پیروان ادیان الهی، در اقصی نقاط جهان دست در دست هم داده و با ایجاد امت واحده، مقابل دشمنان دست از آموزه‌های دینی خود برندارند.
این استاد حوزه و دانشگاه، شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر پایه ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: اولا وجه تمایز این نظام با سایر کشورها را نشان می دهد در ثانی این مهم، جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت برتر در منطقه تبدیل کرده است.
شاه آبادی با اشاره به اینکه تفرقه توسط دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی همواره وجود داشته و دارد، تصریح کرد: آنچه باعث شده که امنیت پایدار در کشور حکم‌فرما باشد؛ تبعیت از اهل بیت (ع) و رهبر معظم انقلاب بوده که دشمنان را از دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است.
رئیس موسسه غدیرشناسی درادامه به ویژگیهای شخصیتی وابعاد وجودی رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) اشاره کرد و امانت داری، راستگویی، وفای به عهد، سخاوتمندی، خوش اخلاقی، تواضع، مهربانی، ساده زیستی، تکریم دیگران، کمک به نیازمندان و تاکید بر همدلی را از ویژگیهای بارز و برجسته آن حضرت برشمرد.
وی با بیان اینکه سیره نبی مکرم اسلام (ص) در ایجاد وحدت میان امت نوپای اسلامی، الگوی کارآمدی برای اتحاد و وحدت امت اسلامی درهمه دوران محسوب می شود، تاکید کرد: هم اکنون نه تنها سیره وحدت آفرین آن حضرت میان مسلمانان، بلکه محبت وعشق به پیامبراکرم (ص) به عنوان یک سرمایه بزرگ در قلب بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان موج می زند.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص) توجه و علاقه فراوانی به موضوع وحدت اسلام و تفاهم و تقریب مذاهب اسلامی داشت، نیک می دانست که سیاست حکام گذشته در تفرقه و دامن زدن آتش اختلاف، چه اندازه تأثیر داشت.
وی اظهار داشت: در این دوران نیز سیاستهای استعماری و استکباری از این تفرقه افکنی ها حداکثر استفاده را کرده و بر گسترش آن دامن می زنند ازاین رو، امت اسلامی باید آگاه و هوشیار عمل کرده و با بصیرت، همدلی و یکپارچگی خود نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.
رئیس موسسه غدیر شناسی ادامه داد: وظیفه داریم نمونه های موفق حکومت دینی را به مردم در آموزه ها و بیانات منتقل کرده و این الگوگیری را در جهت وحدت و همدلی مسلمانان جهان نهادینه کنیم.
وی تاکید کرد: وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) برای عواطف و عقاید آحاد مسلمانان جهان عامل وحدت آفرین محسوب می شود لذا وجود نازنین خاتم انبیاء محمد مصطفی (ص) می ‏تواند محور وحدت مسلمانان جهان اسلام شود چرا که دشمنان اسلام در کنار همه تلاشهای خود علیه اتحاد مسلمانان، همواره با استفاده از همه ابزار و ظرفیتها وجود مقدس آن حضرت را هدف گرفته تا موانعی در مسیر شناخت صحیح ایشان ایجاد کنند.


کد مطلب: 34060

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/34060/وحدت-انسجام-امت-اسلامی-کمر-دشمنان-می-شکند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir