تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
۰
کد مطلب : ۳۴۱۶۹

بازگشت جامعه به سیره نبی اعظم ضروری است

بازگشت جامعه به سیره نبی اعظم ضروری است
حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری روز سه شنبه درکنگره یک روزه علمی پژوهشی علامه بلادی افزود: امروز در زمینه تبعیت و تاسی از سیره نبوی فاصله داریم و برای بازگشت به این سیره باید تدابیری اندیشیده شود.
وی بیان کرد: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) همواره بر پایه مهر، محبت و عطوفت با امت است و ما نیز باید از این سیره پیروی کنیم.
حاج علی اکبری اضافه کرد: بنیان سیره نبوی درحرکت تربیتی تبلور یافته و نقطه مهم آن توجه به کودکان و نوجوانان است.
وی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با آن درجه والایی که داشتند بدون هیچ تکلفی به کودکان سلام می دادند و با آنها در نهایت مهربانی رفتار می کردند، ما نیز باید به تاسی از ایشان بدون تکلف و متواضعانه در عرصه تبلیغ دین و هدایت جوانان گام برداریم.
حاج علی اکبری گفت: در بعضی موارد رفتارها و برنامه های ما با آن سیره هماهنگی ندارد و برخی شائبه ها و پیرایه هایی است که بعد از تطبیق نشان می دهد که با سیره نبوی هماهنگ نیست.
وی با تاکید براینکه باید قدر سیره نبوی را دانست اضافه کرد: سیره نبوی باید به تفصیل و دائمی درهمه مراحل تحریر، تبیین و با ارائه مستندات راهکارهای تحقق آن آموزش داده شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بیان کرد: تاسی از سیره نبوی بویژه در امور شخصی، عبادی و اجتماعی برای جامعه امروز اولویت است.
وی اظهار داشت: شخصیت بزرگوار پیامبر اعظم (ص) بی تکلف بود و از متکلفان برائت می جستند به همین دلیل نهضت تکلف زدایی از رفتارهای اجتماعی باید در جامعه تقویت شود.
حاج علی اکبری گفت: آنچه در سیره نبوی به وضوح دیده می شود خدمت، آنگاه دعوت است که جامعه روحانیت باید به این ویژگی ها توجه داشته باشند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: از لباس روحانیت باید درگام نخست انتظار خدمت و گره گشایی داشت این درحالی است که خیلی ها دوست دارند تلقین کنند روحانیت در گام نخست دعوت می کند و این باعث ایجاد فاصله می شود.
وی یادآور شد: امروز روحانیت ملبس به لباس پیامبر اکرم (ص) است و می توان گفت پرچمدار ترویج ارزش‌های اخلاقی در جامعه اسلامی است، از این رو باید رحمت و عطوفت نبوی را در جامعه ترویج و تعمیق دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اسلام خواهی از ویژگی های جامعه روحانیت در این استان است که به عنوان راه مستقیم نجات و کمال انسان مطرح می شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ویژگی اسلام خواهی نه تنها در تدوین کتاب، منبر و خطابه مطرح است بلکه با هدایت های میدانی مدیریت اجتماعی و مبارزه با استعمار این ویژگی بخوبی دیده می شود.
وی اظهار داشت: علمای استان بوشهر با پرچم اسلام خواهی در مقابل استعماری که آمده بود هویت دینی و ملی منطقه را غارت کند و حریم اسلامیت و ایرانی بودن را بگیرد، ایستادند و چنان حماسه ای آفریدند که از استعمار در این استان جز گورستانی دیده نمی شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: تحصیل علم و معارف اسلامی در بستر اخلاف و ادب، جدیت و اخلاق حسنه، مردمی بودن، مبارزه با استکبار، ولایتمداری و استقامت در برابر مشکلات از جمله ویژگی های جامعه روحانیت در استان بوشهر است.
امام جمعه بوشهر افزود: علمای بزرگ این استان از مردم فاصله نداشته اند و آنچنان زندگی آنها با همدیگر عجین بوده که همواره در خدمت مردم بوده اند.
وی با اشاره به ولایتمداری علمای استان بوشهر گفت: روحانیت این استان از دیرباز در مدار ولایت حرکت کرده است و امروز نیز بر مدار ولایت فقیه حرکت می کنند و در خدمت نظام و در اندیشه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می کند.
در این آیین از نویسندگان مقاله های برتر این کنگره تقدیر شد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما