تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
۰
کد مطلب : ۳۴۱۸۷

دیدار جمعی از خادمان آستان حضرت عبدالعظیم با مراجع تقلید

دیدار جمعی از خادمان آستان حضرت عبدالعظیم با مراجع تقلید
آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار جمعی از خادمین بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان عظمت حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: یکی از بلندترین رشته‌های ولایت اهل بیت (ع) حضرت عبدالعظیم (ع) است.
وی بیان کرد: حضرت عبدالعظیم بین سادات و امام زادگان دارای عظمت فوق العاده‌ای است و جایگاه و موقعیت ایشان بسیار خاص  و والاست، از این رو ما افتخار می‌کنیم که شما خادمان این حرم مطهر اینجا حضور یافته‌اید .
او با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: این برنامه‌ها در واقع احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و دارای عظمتی بالاست و این امور موجب خشنودی حضرت ولیعصر روحی و ارواحنا له الفداء می‌شود.
آیت الله صافی گلپایگانی افزود: مقام و منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) بسیار بالا تر از آن است که ما در مورد ایشان سخنی بگوییم .
وی با تأکید بر اهمیت شناخت شخصیت علمی حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: با رجوع به کتاب روح و ریحان و کتب دیگری که در مورد حضرت عبدالعظیم(ع) تألیف شده، باید جنبه‌های علمی حضرت عبدالعظیم(ع) مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد و به عموم معرفی گردد.
این مرجع تقلید ادامه داد: خادمین حضرت عبدالعظیم به توفیق خدمت در این بارگاه ملکوتی که خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، افتخار کنند و قدر این جایگاه را بدانند.

حیات تهران و شهر ری به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی است
در ادامه این خدام به دیدار آیت الله علوی گرگانی رفته این مرجع تقلید با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شخصیت‌های به نام اسلام و شیعه بودند، گفت: ایشان زمانی که وارد شهرری شدند، کسی این عالم ربانی را نمی‌شناخت، حتی کسی از نسبشان هم اطلاعی نداشته است.
وی با بیان اینکه حتی بعد از فوت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کسی از نسبشان اطلاعی نداشته است، افزود: چون اگر دشمن می‌فهمید که ایشان منتسب به اهل بیت(ع) است، ایشان را به شهادت می‌رساندند.
او با بیان اینکه مردم از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت عبدالعظیم حسنی خبر نداشتند و این عالم ربانی حتی در میان شیعیان ناشناخته ماند، اظهار کرد: اگر بعد از رحلتشان شناخته شدند، به دلیل عظمت الهی است چون خدا خواست این گونه شود.
آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه شخصیت این عالم بزرگ شیعی باعث آثار و برکات زیادی در منطقه ری و شهرهای اطراف شده است، گفت: اگر الان تهران و ری حیات و برکت دارد، به برکت عظمت شخصیت اخلاقی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.
وی اضافه کرد: امام‌زادگان چه در زمان حیات و فوت، دارای آثار و برکات زیادی هستند و حضرت عبد العظیم این گونه بودند و ایشان کسی بودند که وقتی مردم به خدمت معصوم(ع) می‌رسیدند و سوالات علمی داشتند، معصومین(ع) به حضرت عبدالعظیم حواله می‌دادند و از قوت علمی ایشان سخن می‌گفتند.
در ادامه این دیدار مصطفی آجرلو، مدیر کل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس، به تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت و از این مرجع تقیلد جهت حضور در مراسم شب میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) دعوت به عمل آورد.

حرم حضرت عبدالعظیم (ع) دیار کرامت است
آیت الله جوادی آملی نیز در ادامه این دیدارها ضمن تاکید بر قدرشناسی خادمین این حرم مطهر از توفیق خدمت در این بارگاه ملکوتی عنوان کرد: دیار حضرت عبدالعظیم(ع) دیار کرامت است،   قدر خودتان و قدر این توفیق را بدانید و سلام ما را به مولای کریم‌مان حضرت عبدالعظیم حسنی برسانید.
در پایان این دیدارها پرچم متبرک و مزین به نام حضرت سیدالکریم عبدالعظیم حسنی(ع) به این مراجع تقلید اهدا شد.

انتهای پیام

 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما