«نظر لطف» بوتراب به یک شاعر آیینی

26 آذر 1397 ساعت 9:39

مجموعه ای از اشعار محسن غلامحسینی با الهام از احادیث علوی و درباره فضائل مولا علی علیه السلام با عنوان «نظر لطف» منتشر شد.


مجموعه ۴۰ سروده از محسن غلامحسینی، شاعر آیینی که با تأثیر از احادیث علوی و در باب فضائل امیرالمومنین، حضرت علی (ع) گفته شده، روز گذشته از سوی انتشارات مدید روانه بازار نشر شد.
غلامحسینی که سال ها در انجمن نغمه سرایان مذهبی شرق تهران، زیر نظر استادان و پیشکسوتان شعر آیینی چون سیدمحمد صالحی کوشا و عباس عنقا فعالیت می کرد و سروده های خود را در فضای مجازی و رسانه های رسمی منتشر کرده بود، نخستین کتابش را با نام «نظر لطف» بر مبنای بیت معروف «به ذره گر نظر لطف، بوتراب کند/ به آسمان رود و کار آفتاب کند» به چاپ رساند.
این شاعر برای هر یک از سروده های کتاب، حدیثی را از مولای متقیان، دستمایه قرار داده و بر اساس آن، شعری در قالب مثنوی سروده است. با وجود حجم کم و ۱۰۳ صفحه ای کتاب، سرایش این مجموعه از خرداد سال ۹۴ تا بهمن سال ۹۶ به طول انجامیده و شاعر، هر یک از سروده ها را با تنی چند از اساتید ادبیات آیینی، به نقد گذاشته است.
با این همه، مجموعه شعر «نظر لطف» با سرمایه شاعر و تنها در شمارگان ۲۵۰ نسخه روانه بازار شده و هرچند قیمت خورده، اما غلامحسینی، نخستین کتاب خود را برای کسب نظرات شاعران و کارشناسان ادبی به رایگان در اختیار آنان قرار می دهد.
محسن غلامحسینی علاوه بر شاعری اهل بیت علیهم السلام در زمره مداحان ائمه اطهار نیز هست.


کد مطلب: 34301

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/34301/نظر-لطف-بوتراب-یک-شاعر-آیینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir