درباره طرح پژوهشی تحلیل محتوای مداحی مداحان سرشناس در دهه اول محرم
3 دی 1397 ساعت 9:29
در این طرح، با توجه به تفاوت سطح تأثیرگذاری مداحان بر افکار عمومی، بر فعالیت مداحان مشهور تمرکز شده است؛ یعنی آن دسته از مداحانی است که به مدد تبلیغات و حضور مستمر در رسانهها (ازجمله صداوسیما) و نیز به جهت سبک فعالیت و مداحی خود، در بین مخاطبان مجالس مذهبی بهویژه جوانان و نوجوانان هواداران بسیاری داشته و به الگوهای مشهور و رسانهای مداحی تبدیلشدهاند و مداحیهایشان در قالب سی دی و... در شمارگان بالا تکثیر و توزیع و مصرف میشود. که در این پژوهش عبارت دانسته شدهاند از: منصور ارضی، محمود کریمی، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، عبدالرضا هلالی، حسین سیب سرخی، جواد مقدم، حمید علیمی، مهدی اکبری، مهدی سلحشور، سیدمهدی میرداماد و سیدعلی مؤمنی.
در این پژوهش، متن مداحی مداحان مذکور در مجالس دهه اول محرم 91 با روش تحلیل محتوا بررسیشده است. پرسشهای اصلی این پژوهش عبارت بودند از:
ویژگیهای زبانی مداحی مداحان مشهور کدامند؟
ویژگیهای مضمونی و درونمایة مداحی مداحان مشهور کدامند؟
کد مطلب: 34366
آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/34366/درباره-طرح-پژوهشی-تحلیل-محتوای-مداحی-مداحان-سرشناس-دهه-اول-محرم
آرمان هیأت
https://www.armaneheyat.ir