اهل بیت شعر؛ پژوهشی در سروده‌های سلمان هراتی منتشر شد

فارس , 2 اسفند 1397 ساعت 12:15

کتاب «اهلِ بیتِ شعر» که دربردارنده پژوهشی علمی پیرامون اشعار زنده یاد سلمان هراتی است، به قلم محمدجواد آسمان و علیرضا رضایی منتشر شد.


کتاب «اهلِ بیتِ شعر» که دربردارنده پژوهشی علمی پیرامون اشعار زنده یاد سلمان هراتی است، به قلم محمدجواد آسمان و علیرضا رضایی منتشر شد.
نویسندگان این کتاب که زیر نظر حوزه هنری استان مازندران و توسط انتشارات اکسیر قلم به تازگی به چاپ رسیده، سروده های این شاعر فقید انقلاب را در سه سطح زبانی و موسیقایی، فکری، و بلاغی بررسی نموده اند. در فهرست کتاب «اهل بیت شعر» عناوینی همچون: موضوعات اندیشگانی سروده های سلمان هراتی، زبان و موسیقی اشعار این شاعر، نام گذاری اشعار و تجلی انواع روایت در آن ها، نمادگرایی و طبیعت گرایی عرفانی در این سروده ها، وجوه بلاغی اشعار این شاعر، و نیز تأثیرپذیری و تأثیرگذاری اشعار سلمان هراتی بر شاعران پیش از او و پس از او به چشم می خورند.
سلمان هراتی، از نخستین و مهم ترین شاعران نوپرداز دوران انقلاب اسلامی، بیش از ۲۷ سال نزیست اما گنجینه ای غنی از شعر در قالب های کهن و نو از او به جای مانده که نام او را بر تارک ادبیات معاصر ایران تا ابد درخشان کرده است. صلابت فنی و هنری، نوآوری خیره کننده و حلول روح مفاهیم و تعالیم نهضت انقلاب اسلامی، از ویژگی های اشعار زنده یاد سلمان هراتی است.
کتاب «اهلِ بیتِ شعر» که حاوی پژوهشی پیرامون سروده های سلمان هراتی ست، به قلم محمدجواد آسمان و علیرضا رضایی، در ۱۵۰ صفحه با بهای ۱۳۰ هزار ریال زیر نظر حوزه هنری استان مازندران در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات اکسیر قلم منتشر شده است.
 


کد مطلب: 34775

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/34775/اهل-بیت-شعر-پژوهشی-سروده-های-سلمان-هراتی-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir