خدمت به زائران باید بدون دغدغه سود و زیان باشد
فارس , 25 ارديبهشت 1398 ساعت 13:43
نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت خدمت به زائران را امری پسندیده عنوان کرد و خطاب به مسؤولان شمسا گفت: در مسیر خدمت به زائر نباید دغدغه شما سود و زیان باشد.
حجتالاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت در دیدار با مدیرعامل و چند تن از اعضای هیئت مدیره شرکت شمسا که امروز دربعثه مقام معظم رهبری انجام شد، با اشاره به اهمیت سفرهای زیارتی، خدمت به زائران اعتاب مقدسه را کاری پسندیده و معنوی عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامهریزی و ارائه بستههای متنوع سفر به عتبات عالیات را برای جذب افراد با سلایق مختلف ضروری خواند و لزوم تعامل و همکاری طرفهای عراقی را دراین زمینه یادآور شد.
وی با اشاره به حدیث " اخدم اخاک فان استخدمک فلا و لا کرامة له " از امام صادق (ع) در مورد خدمتگزاری گفت: خدمت این است که نگفته انسان کاری را انجام دهد و این حدیث به ما میآموزد وسایل و امکانات مورد نیاز زائر باید بدون آن که درخواستی مطرح کند، آماده و در اختیارش باشد.
حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: شما مسؤولیت مهمی برعهده دارید که دریک طرف آن حق الناس است و سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا باید زمینه تحقق آن را فراهم کنند و بعثه هم به وظیفه خود در ارتباط با تامین محتوای فرهنگی و علمی و روحانی و مداح کاروان عمل کند.
وی با تاکید برلزوم ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات، اظهار داشت: معصوم باب الله است و شما دارید به زائر خدمتگزاری میکنید تا او را به باب الله برسانید و در واقع شما زمینهساز دلال الی الله هستید و زائر را برای رسیدن به سوی باب الهی خدمتگزاری میکنید.
حجتالاسلام نواب تاکید کرد: دراین مسیر نباید دغدغه فکری شما سود و زیان باشد بلکه باید وظیفه خود را درست انجام دهید و خداوند هم به شیوههای مختلف به شما کمک و یاری خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه افزود: خدمتی که شما انجام میدهید مورد رضایت خدا و رسول خداست، خدمت خود را صادقانه انجام دهید و نسبت به حقوق زائر که با شما قرارداد میبندند؛ حساس باشید.
حجت الاسلام و المسلمین نواب در پایان تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری وظیفه خود میداند در خدمت زائران عتبات عالیات وحرمین شریفین باشد و آماده همکاری برای بهینه شدن خدمات رسانی به زائران است.
*تقویت عتبات دانشجویی و دانشآموزی
برپایه این گزارش درابتدای این دیدار آقای مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) با ارائه گزارشی از فعالیت های آینده شرکت شمسا، اعلام کرد: این شرکت با تهیه بستههای متنوع، استقبال از زائران با فرهنگها و سلیقههای مختلف در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تقویت عتبات دانش آموزی و دانشجویی را از برنامههای امسال شرکت شمسا عنوان کرد و گفت: این شرکت آمادگی دارد روزانه پذیرای حداقل ۱۰۰ کاروان درعراق باشد.
مدیرعامل شمسا افزود: تلاش داریم با هدف صرفه جویی بیشتر و کاهش هزینههای ارزی بخشی از نیازمندیهای زائر را از داخل تهیه کنیم.
محمد علی متبحری رئیس هیئت مدیره شمسا نیز در این دیدار به مسایل اجرایی این شرکت و مشکل کاروانهای آزادبر اشاره کرد.
وی افزود: حدود ۲۴۰۰ دفترفعال زیارتی در کشور وجود دارد که میتوانند خدمات مناسب را به زائران و علاقمندان سفر به عتبات عالیات ارائه دهند.
کد مطلب: 35027
آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35027/خدمت-زائران-باید-بدون-دغدغه-سود-زیان-باشد
آرمان هیأت
https://www.armaneheyat.ir