رونمایی از بسته محتوایی شعر ویژه دهه کرامت در حرم مطهر رضوی

10 خرداد 1401 ساعت 11:27

بسته محتوایی شعر ویژه دهه کرامت با حضور شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.
به گزارش قدس آنلاین،


آیین رونمایی از بسته محتوایی شعر ویژه دهه کرامت،  با حضور جمعی از شاعران و مداحان جوان و پیشکسوت استان خراسان رضوی در رواق دعبل حرم مطهر رضوی برگزار شد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به تشکیل کارگروه شعر و ادب رضوی گفت: با پیشنهاد تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تولید اشعار فاخر و غنی، از ٢ سال پیش بسته‌های محتوایی شعر ویژه مناسبت‌های مختلف جمع‌آوری، گزینش و تولید شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: امسال برای ورود آگاهانه و پرشور به دهه کرامت، بسته محتوایی شعر و تصنیف دهه کرامت رونمایی شد تا در مراسم‌های مختلف، این اشعار توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) قرائت شود.
وی محتوای غنی و اثربخش برای تأثیرگذاری بر مخاطب را از جمله ویژگی‌های این بسته شعری عنوان کرد و ادامه داد: این اشعار که با مضامین مختلف سروده شده به تائید استاد برجسته شعر و ادب محمدجواد غفورزاده «شفقِ» رسیده است. 
در ادامه این مراسم علیرضا خاکساری، مسئول کارگروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه رسالت این کارگروه، تولید و گزینش اشعار خاص است، گفت: یکی از ویژگی‌های بسته‌های محتوایی، لحاظ کردن ارزش افزوده برای اشعار و تلفیق شعر با مضامین آیات و روایات است. 
وی ادامه داد: همچنین کشف استعدادها و بهره‌گیری از شعرای مهجور و جوان و استفاده از آثار آن‌ها در این مجموعه از دیگر ویژگی‌های این بسته محتوایی به شمار می‌آید. 
خاکساری با اشاره به سرفصل‌های بسته محتوایی شعر و تصنیف دهه کرامت، تصریح کرد: این بسته در چهار بخش حضرت معصومه(س) و دیگر امام‌زادگان ایران، رحلت امام خمینی(ره) و ادبیات مقاومت، مدح و منقبت امام رضا(ع) و تصنیف تهیه و در قالب‌های مختلف شعری منتشر شده است.  
مسئول کارگروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه بیش از ١١٠ اثر در این بسته منتشر شده اضافه کرد: شعر و کودک و نوجوان، اشعار کمتر استفاده شده از قدما، احتجاجات و مناظرات امام رضا(ع) و بیداری اسلامی در شعر امام خمینی (ره) محتوای این بسته را تشکیل می‌دهد.


کد مطلب: 35288

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35288/رونمایی-بسته-محتوایی-شعر-ویژه-دهه-کرامت-حرم-مطهر-رضوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir