افزایش خدمات رسانی به زائران اربعین در مرزهای کشور

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 26 خرداد 1401 ساعت 11:12

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمرکشور: ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز‌های چهارگانه کشور با مشارکت مجموعه بهداشت و درمان در مرز‌های چهارگانه ارتقا می‌یابد.


به گزارش آرمان هیأت، حسین عرفانی پس از بازدید اعضای کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی کشور از مرز‌های چذابه و شلمچه گفت:هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود مسئولیت امداد و نجات در داخل و بیرون مرز‌ها و مسایل درمانی و پزشکی خارج ازمرز‌ها را برعهده دارد و در اربعین امسال نیز آمادگی برای ارائه خدمات به زائران در مرز‌های چهارگانه خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در خوزستان تا پیش از حرکت کاروان‌های اربعین خواهد داشت.
نماینده رییس جمعیت هلال احمر در ستاد اربعین حسینی کشور با اشاره به اینکه هلال احمر در کمیته‌های ۱۷ گانه ستاد اربعین بر اساس توان خود خدمت رسانی خواهد کرد افزود: با توجه به اینکه امسال پس از ۲ سال وقفه در تشرف زائران اربعین به کربلای معلا، شاهد عزیمت حدود پنج میلیون زائر از مرز‌های چهارگانه خواهیم بود حجم خدمات هلال احمر به فراخور انبوه جمعیت زائران در داخل و خارج مرز‌های افزایش خواهد یافت.
عرفانی با اشاره به وضعیت آب و هوایی در زمان عزیمت زائران اربعین و احتمال گرمازدگی و شیوع بیماری‌ها عفونی و گرمسیری اظهار داشت: تمهیدات لازم برای کنترل بیماری‌ها و حفظ سلامت زائران اربعین اندیشیده خواهد شد.
قائم مقام سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر کشور افزود:خوشبختانه زیرساخت‌های لازم در مرز‌های چهارگانه در سال‌های گذشته ایجاد شده است و تاسیسات مجود نیازمند تعمیرات هستند که تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۱، همه امکانات لازم برای ارائه خدمات به زائران فراهم خواهد شد.
وی گفت: هلال احمر هرآنچه در توان داشته باشد برای ارائه خدمات به زائران اربعین وارد میدان خواهد کرد و سطح آمادگی خود را در بخش‌های مختلف افزایش خواهد داد.


کد مطلب: 35447

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35447/افزایش-خدمات-رسانی-زائران-اربعین-مرزهای-کشور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir