۸۰ تیم عملیاتی و دو فروند بالگرد هلال احمرآماده خدمت رسانی به زائرین اربعین

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 30 خرداد 1401 ساعت 13:30

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۸۰ تیم عملیاتی و دو فروند بالگرد هلال احمربرای خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات در اربعین امسال آماده شده اند.


به گزارش آرمان هیأت، فرزین معتمدی اظهار کرد: قرارگاه مرز خسروی به ۱۰ آمبولانس، چهار موتور آمبولانس، ۲ خودروی ارتباط مخابراتی مجهز می‌شود و تیم‌های توانایی خواهران که تیم‌های عملیاتی خانم‌ها بوده نیز در قرارگاه عملیاتی مرز خسروی و در شهرستان قصرشیرین مستقر می‌شوند و در اربعین ۸۰ تیم عملیاتی به کار گرفته می‌شود.
وی افزود: در امداد هوایی ۲ فروند بالگرد به کرمانشاه اختصاص داده می‌شود که یک فروند آن در اختیار کرمانشاه است یک و فروند دیگر در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین مستقر می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: سعی بر آن است تا قبل ازفرارسیدن اربعین در شهریورماه سال جاری ا قدامات اصلی ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی انجام شود.
معتمدی تاکید کرد: در بحث امداد و نجات، کل پایگاه‌های ورودی استان کرمانشاه که یکی از شهرستان کنگاور بوده و از طرف دیگر نیز قزانچی ورودی استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است و همچنین در خروجی استان کرمانشاه که از شهرستان اسلام آباد به سمت مهران است پوشش امدادی مسیر بر عهده جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه است.
مسئول کمیته امداد و نجات ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی بیان کرد: تعداد پایگاه‌ها در ورودی و خروجی استان کرمانشاه افزایش داده می‌شود و پایگاه‌های امدادی موقت نیز مستقر شده و به انواع تجهیزات مورد نیاز امداد و نجات نیز مجهز می‌شوند و آمبولانس و خودرو‌های نجات نیز افزایش پیدا می‌کنند.
معتمدی تاکید کرد: در اربعین سال جاری ۴۰ دستگاه آمبولانس، ۳۰ دستگاه خودرو کمک‌دار، چهار تیم واکنش سریع، یک تیم در کرمانشاه و سه تیم نیز در مرز خسروی و شهر قصرشیرین مستقر می‌شود که تیم‌های عملیاتی ویژه بوده و برای امدادرسانی در حادثه آمادگی دارند و اتوبوس آمبولانس هلال احمر نیز آمادگی خدمت رسانی را داشته و اگر در خارج از مرز نیز نیاز به کمک جمعیت هلال احمر باشد در صورت صلاحدید مسئولین ارشد استان امدادرسانی توسط هلال احمر کرمانشاه انجام می‌شود.


کد مطلب: 35479

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35479/۸۰-تیم-عملیاتی-دو-فروند-بالگرد-هلال-احمرآماده-خدمت-رسانی-زائرین-اربعین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir