تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
۰
کد مطلب : ۳۵۵۲۹

مراسم مسلمیه با حضور هیات مذهبی در شهرری برگزار می‌شود

مراسم مسلمیه با حضور هیات مذهبی در شهرری برگزار می‌شود
به گزارش آرمان هیأت، حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم مسلمیه در شهرری اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا در حال حاضر، برنامه‌ریزی و هماهنگی با هیئات در حال انجام است تا این مراسم به بهترین شکل با حضور دسته‌های سینه زنی، هیئات مذهبی و عزاداران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شود.
وی با اشاره به نزدیک بودن ایام دهه امامت گفت: به مناسبت این ایام در قالب ستادهای مردمی امسال جشن‌های خیابانی برگزار خواهد شد، جشن‌هایی که طی ۲ سال گذشته تحت تاثیر شرایط کرونایی محدود شده و به صورت خانگی برگزار می‌شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید این سازمان، ورود مبلغان به حوزه تشویق خانواده‌ها برای فرزند آوری است، بیان کرد: امروز کاهش تعداد فرزندان فقط مربوط به مسائل اقتصادی نیست که این مسأله باید برای خانواده‌ها تبیین شود.
حجت الاسلام کنگرلو با اشاره به اینکه این ری یک هزار و ۱۶۰ هیأت ثبت شده دارد،  افزود: تمام خدمات این سازمان به گروه‌های مختلف هیئات و کانون‌های مذهبی، مداحان، ذاکران اهل بیت و مبلغان، به ترتیب در قالب سه سامانه تبیان، طوبا و شمع به صورت الکترونیک ارائه و گزارش اقدامات نیز از همین طریق دریافت می‌شود.
وی با اشاره به پایش موسسات و خانه‌های قرآنی تصریح کرد: تعداد این نهادها به ۲۰ موسسه و ۸۰ خانه قرآنی کاهش یافته است که غیر فعال شدن بسیاری از فعالیت‌های مذهبی و دینی به دلیل شیوع کرونا بوده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: در این انتخابات ۱۶۳ مسؤول هیأت شرکت کردند و در نهایت ۶ عضو اصلی برای شورای هیئات مذهبی انتخاب شدند در حالی که این تعداد در دوره قبلی انتخابات در حدود ۱۲۰ نفر بود و امسال شاهد افزایش ۴۳ نفری بودیم.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما