تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۱
۰
کد مطلب : ۳۵۶۴۳

فراخوان نخستین سوگواره چاووشی‌خوانی حسینی

فراخوان نخستین سوگواره چاووشی‌خوانی حسینی
به گزارش آرمان هیأت، این جشنواره برای احیای سنت در حال فراموشی چاووشی خوانی به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.
محدودیت سنی برای شرکت در این سوگواره وجود ندارد و هر چاووشی خوان می‌تواند یک قطعه با فرمت mp3 و یک قطعه هم به صورت تصویری با فرمت mp4 حداکثر در 10 دقیقه را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند.
علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 18 شهریور مهلت دارند آثارخود را به آدرس Masjed_jame_golshan کانال اطلاع رسانی روبیکا و تلگرام و واتساپ به شماره (09396106693) ارسال کنند.
انتخاب اشعار و متون ادبی متناسب با موضوع سوگواره، قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و عربی، بهره‌گیری مناسب و اصولی از آیین‌ها و آداب و رسوم چاووشی خوانی مناطق مختلف استان، نمایش مطلوب و مناسب ظرفیت‌های چاوشی‌خوانی در مناطق مختلف استان، بهره گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی در چاوشی خوانی، صوت زیبا و جذاب و هنرمندانه و رعایت همگونی نغمات و پرده‌ها، تحریر‌های فنی و زیبا، برخورداری از شروع و پایان مناسب، تطبیق آهنگ‌ها با مضامین و معانی متن، رعایت فراز‌ها و فرودها، اجرای ممتاز از نکات مهمی مورد نظر هیات داوران است.
حمید حقیقت خواه (دبیر سوگواره چاووشی خوانی حسینی گلستان)، محسن طاهری (مدیرعامل خانه مداحان کشور)، محمد حکیمی (استاد دانشگاه)، اسماعیل جاجرمی (شاعر) داوران این سوگواره چاووشی خوانی حسینی در استان هستند.
چاووش خوانان افرادی خوش صدا و آشنا به اشعار مذهبی و مدایح و مراثی هستند که از دیرباز به مناسبت نزدیک شدن ماه محرم و ایام عزای حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش بعد از ذکر مدح و منقبت اهل بیت (ع) به ذکر نوحه‌سرایی امام حسین (ع) و نزدیک شدن ماه محرم می‌پرداختند و مردم را از فرا رسیدن ماه عزای امام حسین (ع) و سالگرد قیام عاشورا آگاه می‌کردند.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما