هدف از تشکیل ستاد مردمی غدیر در قم ارائه یک الگو در سطح کشور است

خبرگزاری ايسنا , 13 تير 1401 ساعت 11:26

دبیر ستاد مردمی غدیر اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی با تعامل یکدیگر می توانند اقدام‌های موثری را در جهت ترویج فرهنگ غدیر انجام دهند.


به گزارش آرمان هیأت، محمدعلی بختیاری زاده دبیر ستاد مردمی غدیر در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، هدف از تشکیل ستاد مردمی غدیر را ایجاد پیوند بین مردم و تشکل‌های مردم نهاد با دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.
وی هدف از تشکیل این ستاد در قم را ارائه یک الگو در سطح کشور معرفی و بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی با تعامل یکدیگر می توانند اقدام‌های موثری را در جهت ترویج فرهنگ غدیر انجام دهند.
وی با بیان اینکه می خواهیم خاطره خوشی از روز غدیر بر جا بماند، تصریح کرد: ایستگاه های صلواتی در سطح شهر و همچنین مواسات و کمک به محرومان توسط خیران انجام می‌شود.
بختیاری زاده افزود: با برنامه‌ریزی که توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی، امامان جماعت مساجد و هیات‌ها صورت گرفته، در 110 محله قم برنامه‌های جشن و سرور، مواسات و اطعام را خواهیم داشت.
وی دیدار با پیشکسوتان عرصه غدیر و تکریم آنها را از دیگر برنامه های این ستاد معرفی کرد و گفت: در 15 روز ایام جشن‌های غدیر خدمات تمامی شهربازی‌ها و بوستان‌های د تحت نظر شهرداری قم به صورت نیم بها است.
در ادامه جلسه جواد اشعری رئیس شورای هیات‌های مذهبی قم گفت: در این ایام و با کمک هیئت امنای مساجد و تکایا به صورت نمادین محله های علوی را با تزئین در شأن غدیر خواهیم داشت
وی با بیان اینکه 15 برنامه برای مناطق شاخص قم تدارک دیده شده، اظهار کرد: چهار برنامه در دستجرد، کهک، قنوات و جعفریه است و بقیه نیز در شهرستان قم به صورت گسترده برگزار می‌شود.
اشعری یکی دیگر از برنامه‌های غدیر در قم را کاروان پیاده‌روی در عصر روز عید معرفی کرد و گفت: این برنامه‌ از ساعت 18 آغاز می شود، و در آن روز پخت و پز و توزیع غذا در محله‌های مختلف توسط هیات‌ها را نیز داریم.
وی ادامه داد: همایشی را نیز تحت عنوان همایش مدیران هیات‌های واعظان و مداحان سادات با کمک شورای هیات‌ها و کانون مداحان استان خواهیم داشت که هدف آن، اعزام سخنرانان و مداحان به صورت جهادی است.
وی با اشاره به توزیع ارزاق با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: برگزاری همایش ملی غدیریان در ساعت 18 روز سیزدهم تیرماه با حضور مسئولان و شاعرانی از قم، کاشان، اصفهان، کرج و سمنان با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه نیز از برنامه‌های ستاد مردمی غدیر قم عنوان کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 35647

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35647/هدف-تشکیل-ستاد-مردمی-غدیر-قم-ارائه-یک-الگو-سطح-کشور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir