امام جمعه اصفهان:

هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست، عشق است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 14 تير 1401 ساعت 11:56

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: هر چه به ظهور نزدیک می‌شویم، هیئات مذهبی قوی‌تر می‌شوند.


آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولان شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان گفت: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند «اگر خدا امیرالمومنین ع را برای فاطمه س خلق نمی‌کرد، همتایی و کسی که لیاقت زوجیت فاطمه س را داشته باشد، در روی زمین نبود از آدم و همه بچه‌های آدم».
او رعایت تقوا و خود سازی در بین مسئولین هیآت مذهبی و مداحان اهلبیت (ع) را با روایت حدیثی از امام محمد باقر (ع)  بیان کرد و گفت: «به خدا سوگند ما هیچ برگه برائتی از خدا نداریم و هیچ قرابت و نزدیکی با خدا نداریم؛ و هیچ حجتی هم علیه خدا نداریم؛ و ما به خدا نزدیک نمی‌شویم جز با اطاعت خدا. اگر مطیع خدا بودیم ولایت ما به دردش می‌خورد و هر کس نافرمانی خدا را بکند، ولایت ما هیچ به درد او نمی‌خورد. وای بر شما مغرور نشوید.»
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بنا بر روایتی از امام صادق علیه السلام خداوند به حضرت داود علیه السلام فرمود که معصیت کاران را بشارت بده و صدیقین را بترسان، حضر ت داود علیه السلام گفت: خدایا چطور این کار را بکنم؟ فرمود:گنهکاران را بشارت بده و بگو خدا غفار است و صدیقین را بفهمان که اگر بخواهم حساب و کتابی برای شما باز کنم، به این راحتی احدی از شما وارد بهشت نمی‌شوید.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنچه که تشیّع را تا برهه کنونی حفظ کرده و ادامه داده، همین هیئات مذهبی و همین عزاداری‌ها بوده است.
به گفته او هر چه به ظهور نزدیک می‌شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می‌شوند؛ هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیئت را دارد، نهادینه شده باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد توجه به نماز اول وقت، نماز جماعت، تعظیم شعائر الهی در هیئت، جذب جوانان در مسیر الهی و... را از ویژگی‌های یک هیئت موفق بیان کرد و گفت:به محض شنیدن صدای اذان باید مراسم هیئت تعطیل و همه برای نماز آماده شوند؛ این یکی از مسائل مهم و اساسی است که در استان اصفهان باید به یک الگو تبدیل شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هم در این دیدار گفت: هیئات مذهبی از جنس مردم هستند و در ارتقای سطح فرهنگ دینی و حضور موثر در فعالیت‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارند.
 حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام گفت: بر اساس بیان حضرت، ولایت ائمه علیهم السلام در سرشت شیعیان عجین گشته است و با خوشی آنان خوشحال و با ناراحتی آنان ناراحتند.
او ایجاد نشاط و امید در عید الله الاکبر عید سعید غدیر خم را از وظایف هیئت‌های مذهبی برشمرد و خواستار پرداختن به برگزاری کاروان‌های شادی در روز عید تاکید کرد.


کد مطلب: 35670

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35670/هیئت-داری-مداحی-شغل-حرفه-نیست-عشق

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir