تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
۰
کد مطلب : ۳۵۶۷۳
سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه:

جهاد تبیین در دستور کار هیات های مذهبی قرار گیرد

جهاد تبیین در دستور کار هیات های مذهبی قرار گیرد
 محمد حیدری منش  در آیین تکریم و معارفه شورای هیات های مذهبی شهرستان، اظهار داشت: جهاد تبیین از این جهت مهم است که دشمن در حال  شبهه افکنی و فضا سازی برای تخریب جامعه است و اگر جهاد تبیین شکل نگیرد باید به شکل دیگری با دشمن مبارزه کنیم.
وی ادامه داد: فرصت ارزشمند مبارزه با دشمن در قالب جهاد تبیین را باید غنیمت بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: بحث مهم هیئت های مذهبی ریشه در بنیان انقلاب اسلامی داردکه نقش مهمی در شکل گیری انقلاب داشت که در سال ۵۷ بلافاصله بعد از محرم و صفر پیروی انقلاب محقق شد.
حیدری منش گفت: امروز باید نسبت به موضوع و سرفصل مهمی که مقام ولایت درباره جهاد تبیین تعریف کردند باید دغدغه داشته باشیم.
وی ادامه داد: بنا بر منویات رهبری؛هیئت ها نمی توانند سکولار باشند هیئت امام حسین(ع) سکولار نداریم هر کس علاقمند به امام حسین(ع) است یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی مجاهد، خون وجان دادن است و معنای اعتقاد به امام حسین(ع) این است امروز در هیات و در برنامه های مذهبی اگر این اصل  مهم که ما پیرو اسلام سیاسی هستیم که باید جریان سازی را انجام بدهیم تا به تمدن نوین اسلامی برسد و اگر این کار را نکنیم در مسیری که برای هیئت تدوین شده قرار نداریم.
سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه باگرامیداشت یاد و خاطره ۴۸۲ شهید معزز این منطقه، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا در کنار شما و کسانی که دغدغه برپایی پرچم انقلاب اسلامی را درنقاط مختلف دارید بتوانیم اقداماتی برای خدمت به مردم انجام بدهیم.
این مسئول به اعضای شورای هیئت های مذهبی توصیه کرد: نسبت به پی گیری موضوعاتی که در خصوص هیئت ها مداقه داشته باشید و در این راستا دستگاه های شهرستانی مکلف همکاری با هیئت ها برای برگزاری مراسم هستند تا مشکلاتی که در سنوات قبل بوده نیز رفع و حل شود.
 وی ضمن تقدیر از عملکرد شورای هیئت های مذهبی در سنوات گذشته، اظهار داشت: کسانی که به عنوان شورای مذهبی معرفی می شوند، مطالبه گری جهاد تبیین را  با حضور اعضا و با هدف اجرای منویات رهبری و نهادینه شدن کار فرهنگی در هیئت های مذهبی در دستور کار خود قرار بدهند.
سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه با بیان اینکه هیئت مذهبی نباید محصور در فضای هیئت باشد، توضیح داد: برخی از هیئت های مذهبی با نصب بنر در بیرون از هیئت با مضمون تبیین گری و روشنگری پیرامون موضوعات خاص فرهنگی مرتبط با مسائل روز اطلاع رسانی می کنند که رویه خوبی برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی هیئت های مذهبی است.
وی اظهار داشت: باید از اقدامات و ظرفیت های فرهنگی هیئت های مذهبی برای فضای سازی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب حمایت کنیم.
شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما