مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:

رونمایی از ۸طرح فرهنگی هنری ویژه محرم ۱۴۰۱ در مازندران

خبرگزاری شبستان , 1 مرداد 1401 ساعت 12:16

جوادی از اجرای هشت طرح جدید فرهنگی هنری در آستانه ماه محرم خبر داد و گفت: تاکنون اولین جلسه نغمه‌خوانان و آواهای حسینی و همچنین جلسه سوگواری تعزیه برگزار شد و قرار است در سطح ملی برگزار شود.


«حسین جوادی» امروز(۲۹تیر) در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم، اظهار کرد: جریان‌های هنری در محرم موج می‌زند، در این رابطه بچه‌های نسل انقلاب، اشکواره فرهنگی هنری حسینی با هفت رشته فرهنگی و هنری در بخش های مختلف برگزار شد که در سال گذشته با حضور بیش از ۳ هزار هنرمند با ارائه بیش از ۷ هزار اثر از سه استان شمالی همراه بود که توسط یک کانون فرهنگی هنری مساجد رقم خورد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: برای سال جاری حدود هشت طرح جدید آماده شده است، اولین جلسه نغمه‌خوانان و آواهای حسینی در این راستا برگزار شد، هدف اولیه با توجه به چند بخشی شدن نظارت بر کنترل فضای مجازی، بلد کردن اقدامات فرهنگی است.
 
جوادی با اشاره به برگزاری جلسه سوگواری تعزیه، عنوان کرد: تعزیه در سال جاری با برنامه‌ریزی ملی در مازندران برگزار خواهد شد، هزار و ۱۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران داریم که برخی غیرفعال هستند، ما با رصد فعالیت به ارتقای فعالیتشان فکر می‌کنیم‌ چرا که باوجود در دل مسجد میتوانند در زمینه جذب جوانان موثر باشند.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث توجه به سبک ایرانی اسلامی تاکیدات فراوانی دارند، این سبک را میتواند احصا کرد و منابر یکی از پرمخاطب‌ترین و موثرترین مراکز در این امر هستند که میتوان به خوراک دادن به آن زمینه جذب مخاطبان و جمعیت کثیری از عشاق محرم برای فراگیری دروس اجتماعی را فراهم کرد.


کد مطلب: 35930

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35930/رونمایی-۸طرح-فرهنگی-هنری-ویژه-محرم-۱۴۰۱-مازندران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir