فتوای جدید وهابی‌های عربستان؛

شیعه و ‌سنی در اصول دین هم اختلاف دارند

19 آبان 1387 ساعت 14:42

190 وهابی تندوری عربستانی با صدور بیانیه‌ای، اختلاف اهل‌تسنن با شیعیان اثنی عشری را علاوه بر مسایل فرعی، در اصول دین نیز عنوان ‌کردند.


به گزارش خیمه، در این بیانیه که پایگاه‌های اینترنتی سلفی و تندرو، آن را منتشر کردند، آمده‌است: «چنانچه تبعیض مذهبی در حق شهروندان شیعه در عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس لغو شود زمینه برای نفوذ مذهب تشیع در میان اهل‌تسنن فراهم می‌شود(!)»

امضاکنندگان این بیانیه در ادعایی کاذب بر شناخت خطر نفوذ شیعیان که منابع مالی زیادی برای گسترش مذهب تشیع در جوامع سنی هزینه می‌کنند، تأکیدکردند.

اندیشمندان وهابی عربستان در این بیانیه مدعی‌ شدند: «شیعیان گفتار امامان خویش را در استدلال و قداست به‌منزله گفتار پیامبر(ص) تلقی‌‌ می‌کنند و علمای شیعه باید در کتاب‌‌های شیعی نوشته‌شده در این زمینه بازنگری ‌کنند(!)»

سعود الفنیسان، رئیس سابق دانشکده الهیات دانشگاه امام محمد بن سعود عربستان، عوض القرنی، استاد سابق دانشگاه امام محمد بن سعود، خالد العجیمی، رییس کمیته آفریقایی انجمن جهانی جوانان مسلمان و تعدادی از علمای افراطی و وهابی عرب و آفریقایی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

این در حالی است که یک روحانی و اندیشمند شیعی عربستان پیش‌تر (14 آبان‌ امسال) در دیدار با تعدادی از اندیشمندان «قطیف» عربستان از اقدامات ضعیف دولت این کشور در حل مسایل مربوط به تبعیض مذهبی ابراز نگرانی‌کرده بود.

به گفته «حسن الصفار»، علمای شیعه تاکنون نظرها و پیشنهادهای زیادی در زمینه تحقق مساوات میان شهروندان، تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز و مقابله با اختلافات مذهبی و تبعیض‌های فرقه‌ای ارایه‌داده‌اند که متأسفانه با واکنش سرد مسئولان عربستان مواجه‌ شده‌اند.


کد مطلب: 3615

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3615/شیعه-سنی-اصول-دین-هم-اختلاف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir