بزرگداشت شاعر عاشورایی برگزار می‌شود

20 آبان 1387 ساعت 14:18

از چهار دهه تلاش ابوالقاسم حسینجانی در عرصه ادبیات دینی به‌ویژه ادبیات عاشورایی در همایش «کتاب، محراب، چشمه آرامش» تقدیر می‌شود.


به گزارش خیمه، ویژه‌نامه‌‌های فرهنگسرای تفکر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با برگزاری همایش «کتاب، محراب، چشمه آرامش» در نخستین روز از هفته کتاب آغاز می‌شود.

در این همایش که به انگیزه تبیین اهمیت کتاب‌های مذهبی و در پاسداشت مقام و منزلت پدیدآورندگان آثار ادبی با محوریت ارزش‌های دینی برگزار می‌شود، ضمن ارایه سخنرانی پژوهشی در این زمینه،‌ از ابوالقاسم حسينجاني نيز تجلیل می‌شود.

برگزاری جشن بزرگ دوستان کتاب با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی و کارگاه‌های آموزشی پژوهش‌های کتابخانه‌ای برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای تفکر در هفته کتاب و کتابخوانی است.

با برگزاری همایش «کتاب، محراب، چشمه آرامش» ویژه نکوداشت ابوالقاسم حسینجانی در نخستین روز از هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه‌های فرهنگسرای تفکر به این مناسبت نیز کلید می‌خورد.

حسینجانی در سال 1328 هجری شمسی در بندر انزلی متولد شد و از دانشگاه تبریز در رشته مهندسی برق فوق لیسانس گرفت.

وی شعر عاشورایی را از اواخر دبیرستان جدی گرفت و شعرهایی چون "خونخواهی آب" و "دست دریا" درباره حضرت ابوالفضل العباس(ع) از اشعار مشهور این شاعر است.

"ای‌مرگ مثل صنوبر"، "مقدمه‌ای بر شیطان"، "‌اگر شهادت نبود"، "حسین احیاگر آدم"، "چفیه‌های چاک چاک"، "در اقلیم خویشتن"، "سمت صمیمانه‌ی حیات"، "عشق کبریت نیست"، "بهشت بوی تو را می‌دهد"، "درخت زندگی من است"و "گزیده‌ ادبیات معاصر شماره 89" ‌از جمله کتاب‌های منتشره حسینجانی است.

کتاب "جغرافیای رازها" از مجموعه اشعار عاشورایی ابوالقاسم حسینجانی نیز به تازگی به ویترین ادبیات رسیده است.

این مجموعه شعر که از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده، سروده‌های شاعر را در قالب غزل، سپید، دوبیتی، رباعی و مثنوی با مضامین عاشورایی و اهل بیتی و قیام خونین حضرت سید الشهدا(ع) ‌شامل می‌شود.

تدریس قرآن و نهج‌البلاغه، عاشقانه زیستن و شاعرانه نوشتن، شعر سرودن و تالیف و ترجمه، ویرایش ، تدریس و فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی با زندگی این شاعر اهل بیت(ع) عجین شده است.

مراسم نکوداشت این شاعر و نویسنده ادبیات دینی در همایش «کتاب، محراب، چشمه آرامش» روز چهارشنبه 22 آبان ماه جاری در نخستین روز از هفته کتاب در فرهنگسرای تفکر به نشانی شهر زیبا - شهران - پایین تر از فلکه دوم - ابتدای زیرگذر شهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 3622

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3622/بزرگداشت-شاعر-عاشورایی-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir