تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۲۵
۰
کد مطلب : ۳۷۴۸
درباره حضرت علی(ع)؛

فیلم سینمایی «هزار راهب» در کربلا ساخته می‌شود

فیلم سینمایی «هزار راهب» در کربلا ساخته می‌شود
به گزارش خیمه، دست اندرکاران شبکه ماهواره‌ای «الزهراء» مستقر در شهر کربلا، مراحل پایانی اولین فیلم تاریخی که شش سال ساخت آن به طول انجامیده است، سپری می‌کنند.

این اثر هنری که اولین فیلم در زمان حکومت فعلی عراق است، تنها فیلمی است که توسط یک موسسه خصوصی تهیه و ساخته می‌شود.

عنوان این فیلم که «هزار راهب» است شامل حوادث تاریخی است که در زمان حضرت علی(ع) به وقوع پیوسته است.

وقایع و حوادثی که در فیلم به آنها پرداخته شده است از میان روایات و گزارش‌هايي اخذ شده که همه فرقه‌های اسلامی بر آن اتفاق دارند.

محوریت فیلم در مورد دیدار جمعی از راهبان و کشیشان مسیحی است که به جهت کشف حقیقت درباره دین جدید یعنی اسلام از شام حرکت کرده‌اند و به دیدار حضرت علی(ع) آمده‌اند.

در این میان در خلال گفت‌وگوهای اعتقادی که میان حضرت و این گروه از عالمان مسیحی انجام می‌شود، این عده به اسلام گرایش پیدا کرده و مسلمان می‌شوند.

لوکیشن اول فیلم در شمال شهر کربلا انتخاب شده و قسمت‌های دیگر فیلم در باغ‌های منطقه حسینیه در خود منطقه کربلا تصویربرداری شده است.

کارگردان این فیلم گفت: «برای این که به زمان وقوع حوادث که صدر اسلام است، نزدیکتر شویم سعی کردیم از مناطقی تصویربرداری کنیم که شباهت بیشتری به گذشته تاریخی داشته باشد.»

سیدنبیل الحائری افزود: «از مقایسه مناطقی که این گروه مسیحی حرکت کرده بودند تا به محضر حضرت برسند صحرای کربلا را مناسب‌ترین مکان برای تصویربرداری یافتیم.»

وی بیان کرد: «مراحل تصویربرداری سکانس‌های مربوط به دیدار با حضرت و گفت‌وگوها در باغ‌های منطقه حسینیه واقع در 10 کیلومتری شرق کربلا به پايان رسیده است.»

این کارگردان ادامه داد: «فیلمنامه اين فيلم توسط «فالح عبدالله» نوشته شده است و از بازیگرانی که در این سریال نقش آفرینی می‌کنند می‌توان به «ستار خضیر» که نقش حضرت سلمان فارسی را بر عهده دارد، «سوسن شکری» و «کاظم قریشی» اشاره ركد.»

دکتر محمدحسین حبیب، یکی از استادان دانشکده هنرهای زیبای عراق گفت: «این فیلم، اولین فیلم سینمايی تاریخی است که بعد از 16 سال در عراق ساخته شده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما