فیلمی درباره خرافات در جنوب ايران ساخته می‌شود

4 آذر 1387 ساعت 13:20

محمد درمنش با ساخت فیلم «معبد جان» به بررسی خرافات در استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد می‌پردازد.


به گزارش خیمه، محمد درمنش که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «معبد جان» را گرفته، آن را اثری معناگرا و تلاش برای فاصله‌گذاری بین خرافه و حقیقت مذهب دانست.

وی درباره تولید این فیلم سینمایی گفت: «در "معبد جان" رویکرد من سینمای معناگرا است؛ متن این فیلم ابتدای سال آماده شده بود، اما برخی مشکلات موجب شد تولید "معبد جان" به این روزها موکول شود.»

این کارگردان با اشاره به فضای معناگرای این فیلم سینمایی گفت: «در این فیلم بحث خرافه در جامعه و به‌ويژه شهرستان‌ها مورد بحث است؛ چرا که در بعضی مناطق خرافه‌ها جایگزین باورهای حقیقی مسايل مذهبی شده است؛ این فیلم تلاشی برای فاصله‌گذاری بین خرافه و حقیقت مذهبی شفا است.»

درمنش افزود: «این هفته به همراه تعدادی از عوامل راهی خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم شد تا بازدید نهایی از لوکیشن‌ها را انجام دهیم. با انتخاب محل دقیق فیلمبرداری هفته آینده پیش‌تولید جدی را آغاز می‌کنیم و آن را نیمه دی‌ماه کلید می‌زنیم.»

طرح و فیلمنامه اولیه نوشته محمد درمنش است و همزمان با پیش‌تولید مقدماتی، قدرت‌الله فتحی بازنویسی نهايی فیلمنامه را در دست اجرا دارد؛ این پروژه با حمایت و سرمایه‌گذاری موسسه هنرهای تصویری حوزه هنری و موسسه آیت فیلم تولید خواهد شد.

در خلاصه داستان «معبد جان» آمده است:«شیطان در چشم عوام‌الناس درختی را مقدس عرضه می‌دارد، خلیل تبر بر دوش به معرکه وارد می‌شود، اما ...

محمد درمنش متولد 1339 تهران، فارغ‌التحصيل فيلمبرداري سينما است؛ وي فعاليت فيلمسازي را سال 1359 در مركز «تله‌فيلم» وابسته به سازمان صدا و سيما آغاز كرد؛ وی سال 1360 وارد حوزه هنري شد و با فيلمبرداري فيلم سينمايي «انسان و اسلحه» به كارگرداني مجتي راعي فعاليت فيلمسازي خود را تجربه كرد.


کد مطلب: 3833

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/3833/فیلمی-درباره-خرافات-جنوب-ايران-ساخته-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir