انتشار مجموعه چهار جلدی «غدير در امواج»

سايت خبری قرآنی , 18 آذر 1386 ساعت 17:22

مجموعه چهار جلدی «غدير در امواج» به‌كوشش «محمدباقر انصاری» با بررسی «واقعه قرآنی غدير» توسط انتشارات «دليل ما» منتشرشد.


به گزارش خیمه، مدير انتشارات دليل ما گفت: اين مجموعه چهار جلدی با عنوان‌هايی چون «واقعه قرآنی غدير»، «سخنرانی استثنايی غدير»، «چهارده قرن با غدير» و «ژرفای غدير» منتشر و واقعه غدير را از چهار بعد مختلف مورد بررسی جامع قرار داده ‌است. 

یدالله سعدی تصريح كرد: در كتاب «واقعه قرآنی غدير» به انگيزه نشان دادن قرآنی بودن غدير، با تدوين صورت كاملی از واقعه غدير خم، به اثبات رسيده كه غدير يك ماجرای آميخته با قرآن است و اين در همه فراز و نشيب‌های ماجرا قابل اثبات است. 

وی اظهار كرد: دوازده بخش اين كتاب بر اساس مقطع‌های اصلی واقعه غدير تقسيم شده است كه از مدينه آغاز می‌شود و تا مكه ادامه پيدا می‌كند؛ از آن‌جا با مراسم حج همراه می‌شود با پايان حج، حركت به سوی غدير پيش می‌رود و با رسيدن به سرزمين خم، پيامبر(ص) سخنرانی مفصل خود را برگزار می‌كند سپس مراسم سه روزه غدير آغاز می‌شود همچنين وقايع متعددی نيز در ارتباط با غدير در اين ايام رخ می‌دهد تا اين‌كه زمان خروج از غدير، فرا می‌رسد؛ از غدير تا مدينه نيز وقايعی اتفاق می‌افتد و با رسيدن به مدينه ماجرا پايان نمی‌يابد، بلكه تا روز رحلت پيامبر(ص) هنوز غدير در جريان است و آيات قرآن را پشتيبانی می‌كند.
 
مدیر انتشارات دلیل ما يادآوری كرد: همچنين كتاب دوم با نام «سخنرانی استثنايی غدير»، به بررسی ابعاد خطابه پيامبر در غدير خم پرداخته‌است؛ در مقدمه اين كتاب چنين آمده‌است: «خطابه غدير بين همه سخنرانی‌های جهان يك استثنا است. آن‌چه از فراز منبر غدير بر زبان مبارك پيامبر(ص) جاری شد، از نظر زمان، مكان، تداركات و برنامه‌های جانبی، به‌گونه‌ای بی‌سابقه به انجام رسيد كه نظير آن نه قبل و نه بعد از آن ديده نشده‌ است. 

سعدی با اشاره به محتوای اين كتاب تأكيد كرد: كتاب «سخنرانی استثنايی غدير» تحليلی بر سخنرانی پيامبر(ص) در غدير خم است. اين نگاه علمی هرگز در صدد شرح و تفسير فرازهای خطبه غدير نيست، بلكه موشكافی يك سخنرانی استثنايی است كه از يك سو تداركات قبل و بعد از آن را مورد بررسی قرار داده و از سوی ديگر متن سخن را از نظر فن خطابه در نظر گرفته است. 

وی با اشاره به بخش‌های اين كتاب تصريح كرد: بخش اول اين كتاب در چهار قسمت كيفيت آماده‌سازی فضای لازم قبل از سخنرانی غدير، تحليل بلاغت سخن و كيفيت استثنايی سخنرانی از نظر فنون خطابه، برنامه‌های سه روزه به‌عنوان متمم آن سخنرانی و راهكارهای امروزين ترويج غدير تنظيم شده‌است و در بخش دوم مراحل به‌هم‌پيوسته و دقيق سخن در خطابه غدير و ظرافت‌های كلام در هر يك از فرازهای خطبه، به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌است، اين بخش در دوازده قسمت بر اساس فرازهای اصلی خطبه تنظيم شده كه پس از تحليل هر قسمت، متن خطبه و سپس ترجمه آن آورده شده‌ است. 

مدیر انتشارات دلیل ما با اشاره به جلد سوم اين مجموعه افزود: ريشه‌يابی اعتقادی تاريخی غدير با تحليلی نو در ابعاد مختلف واقعه غدير برای نسل جديد، روش متفاوت اين كتاب با ديگر كتاب‌ها در موضوع تحليل غدير است.
مدير انتشارات دليل ما يادآوری كرد: ابعاد تاريخی غدير، برنامه‌های سه روزه پيامبر(ص)، ظرافت‌های اين مراسم، پرده‌برداری و تحليل نقشه‌های دشمنان و موشكافی تحركات آنان بر ضد ولايت، بخش‌هايی از اين كتاب را تشكيل می‌دهد. 

سعدی با اشاره به جلد چهارم اين مجموعه تصريح كرد: اين كتاب به فراز و نشيب‌ها و اثرات حادثه تاريخی غدير در 1400 سالی كه از آن می‌گذرد، پرداخته‌است؛ اين كتاب در هفده بخش تنظيم شده‌است كه «اتمام حجت ائمه(ع) با غدير»، «احتجاج اصحاب پيامبر با غدير»، «اقرارهای مخالفين غدير»، «ميراث مكتوب غدير»، «غدير در دعاها و زيارات» برخی از عنوان‌های آن را تشكيل می‌دهد.

جلد نخست مجموعه «غدير در امواج»در 224 صفحه و با بهای18000 ريال، جلد دوم در 256 صفحه و بهای 20000 ريال، جلد سوم در 224 صفحه و قيمت 16000و جلد چهارم در 240 صفحه و قيمت 14000 منتشر شده است.


کد مطلب: 384

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/384/انتشار-مجموعه-چهار-جلدی-غدير-امواج

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir