تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۲۵
۰
کد مطلب : ۳۹۱۸

کتاب «عوامل سعادت و شقاوت در واقعه كربلا» منتشر شد

کتاب «عوامل سعادت و شقاوت در واقعه كربلا» منتشر شد
به گزارش خیمه، كتاب حاضر در دو بخش تدوين يافته است؛ بخش اول كه به عوامل «شقاوت» اختصاص دارد به بررسی حرام‌خواری، زنازادگی، شرب خمر، جرأت بر گناه، لهو و لعب، قساوت قلب، علاقه به دنيا، پيروی از هوای نفس، خلف وعده و جهل و نادانی می‌پردازد.

نويسنده در بخش دوم كه به  عوامل سعادت» اختصاص دارد به اخلاص در ولايت و محبت اهل بيت(ع)، عشق به جهاد و شهادت، ايثار و از خودگذشتگی، عبادت و عبوديت، اهميت به نماز، همسر خوب، تربيت صحيح، انس با قرآن و حديث، ايمان و خداشناسی، تفكر در قرآن، مبارزه با نفس، نصيحت برای خدا، مقدم داشتن آخرت بر دنيا و رقت قلب را بررسی كرده است.

در بخشی از كتاب حاضر با نام «تفكر» آمده است:«راه حيوان يكی‌ است: راه دل، راه شهوت، راه خشم و راه انتقام؛ راه انسان دوتاست: راه دل و ديگری راه خرد.»

بشر در هر گامی كه بر می‌دارد بر سر دو راهی قرار دارد؛ راه دل و راه خرد.؛ او می‌تواند در راه خرد قدم بر دارد و راه دل را پشت سرگذارد.

دل آسايش می‌پسندد، خواهش دل اين است و بس، ولی خرد خوشبختی را آرزومند است، سعادت را می‌خواهد، به آسايش، لذت، انتقام كاری ندارد، سطخ فكر وی بالاتر از اين‌هاست، خرد آينده‌نگر است.

دل امروز را می‌بيند و دم خوش دارد ولی خرد امروز و فردا را می‌بيند؛ كسی كه راه‌دل را برگزيند خود را از بشريت تنزل داده و به حيوانيت رسانده است؛ چون حيوان تنها به راه دل می‌رود.

ولی بشری كه راه خرد را پيش گيرد خود را از بشريت ترقی داده و به انسانيت رسانيده است؛ چون انسان به راه خرد می‌رود. كسی كه به راه دل برود انسان نيست، حيوانی است دو پا.

يكی از عوامل سعادت و خوشبختی تفكر در امور است؛ اگر انسان به جهت رسيدن به حق و حقيقت فكر كند به طور حتم خداوند متعال او را در اين راه ياری خواهد كرد.

 كتاب «عوامل سعادت و شقاوت در واقعه كربلا» در 216 صفحه با بهای 26 هزار ريال منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما