بررسی تطبیقی قرآن و انجیل در هلند

خبرگزاری مهر , 18 آذر 1386 ساعت 17:46

رادیو سراسری هلند و شرکت ارتباطی IKON در اقدامی منحصر بفرد پایگاهی اینترنتی را راه‌اندازی کردند که برخی از بخشهای مرتبط قرآن و انجیل را کنار هم قرار داده است.


 به گزارش خیمه، این پایگاه اینترنتی که به زبانهای عربی، انگلیسی و هلندی قابل دسترسی است با هدف برقراری ارتباط میان مسلمانان و مسیحیان راه‌اندازی شده است و این امکان را برای کاربر فراهم کرده تا به طور همزمان به قرآن و انجیل دسترسی داشته باشد.

امکان جستجوی پایگاه اینترنتی " انجیل و قرآن" به نحوی است که می‌توان با هر کلمه‌ای متن مورد نظر را جستجو و آن را در دو کتاب مقدس مقایسه کرد.

این پایگاه اینترنتی همچنین فراوانی استفاده کلمات در هر دو کتاب را نشان داده و بخشهای مرتبط را در دسترس کاربرد قرار می‌دهد.

18 داستان مشابه در قرآن و انجیل از جمله ویژگیهای دیگر این ابتکار عمل محسوب می‌شود. حدود 150 نفر در راه‌اندازی این طرح سهیم بودند که روز پنجشنبه 15 آذرماه در مراسم میان فرهنگی راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی را جشن گرفتند.

طارق رمضان استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد نیز در پیامی ویدئویی تأکید کرد که اهمیت این پایگاه اینترنتی به گفتگوی میان مسلمانان و مسیحیان ارتباط دارد. اگر می‌خواهیم احترام دوجانبه میان جوامع دینی را ترویج کنیم باید کتاب مقدس سایر ادیان را فروتنانه به رسمیت بشناسیم. هر کدام از ما باید متعهد شویم از این پایگاه دانش بیشتری کسب کنیم.

الا وگلار وزیر امور ادغام اقلیتها در هلند نیز مشتاقانه از این ابتکار عمل تازه استقبال کرد.




کد مطلب: 396

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/396/بررسی-تطبیقی-قرآن-انجیل-هلند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir