با وجود حدود 22 هزار زائر ایرانی در کربلا؛

سفر انفرادي به عتبات عاليات ممنوع شد

18 آذر 1387 ساعت 12:07

مسافران عتبات عاليات از تردد به کشور عراق به صورت انفرادي خودداري کنند. زائران تنها از طريق کاروان‌‌هاي مجاز حج و زيارت مي‌توانند رهسپار عتبات عاليات شوند.


به گزارش خیمه، فرماندهي انتظامي استان ايلام اعلام کرد: «با تصميم اخير ستاد عالي هماهنگي امور زائران کشور در آستانه عيد سعيد قربان تا روز عيد غدير، مسافراني که به صورت انفرادي قصد عزيمت به عتبات عاليات را داشته باشند، در مرز بين المللي مهران پذيرش نخواهند شد.»

همچنین رسانه‌های عراق از ورود بیش از 27 زائر خارجی به کربلای معلی در سه روز گذشته خبر دادند که بیش از 21 هزار و پانصد نفر آنها را زائران ایرانی تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته گردشگری در شورای استان کربلا گفت: «بیش از 27 زائر از کشورهای عربی، آسیایی و غربی در سه روز گذشته برای زیارت عتبات مقدسه وارد این شهر شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا سه‌شنبه (همزمان با عید سعید قربان)، تعداد زائران خارجی در کربلا به 75 هزار نفر برسد.»

«شیخ عبدالحسن الفراتی» افزود: «در سه روز گذشته زائرانی از ملیت‌های مختلف برای زیارت عتبات عالیات به مناسبت عید قربان، وارد کربلا شده‌اند.»

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عراق از طرح امنیتی فراگیری در استان کرکوک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و با هدف فراهم کردن امنیت شهروندان خبر داد.


کد مطلب: 4045

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4045/سفر-انفرادي-عتبات-عاليات-ممنوع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir