تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۵
۱
۰
کد مطلب : ۴۰۹
معاون فرهنگی سازمان اوقاف خبر داد؛

عاشورا، انقلاب و انتظار محور کنگره سراسری عاشورا پژوهی

عاشورا، انقلاب و انتظار محور کنگره سراسری عاشورا پژوهی
به گزارش خیمه، حجت الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درگفتگو با خبرنگار نوید شاهد،افزود: امسال برای دومین سال پیاپی کنگره عاشوراپژوهی در 30 استان کشور به اجرا در می آید که محور آن عاشورا، انقلاب و انتظار است. 

حجت الاسلام احمدیان افزود: در سال جاری دومین کنگره عاشورا پژوهی کشور در 30 استان و 40 دانشگاه کشور با همکاری بسیج دانشجویی برگزار می شود. محورهای ارسال مقاله در این کنگره نیز در قالب 30 موضوع از طریق فراخوان عمومی اعلام شده است که مورد استقبال قابل توجه علاقه مندان به مباحث عاشورا پژوهی قرار گرفته است.

وی از همکاری 120 دبیرستان از مجموع دبیرستان های کشور در کنگره عاشورا پژوهی امسال خبر داد و گفت: دانش آموزان این دبیرستان ها با حضور در امامزاده ها و یا محل برگزاری کنگره عاشورا پژوهی استان خود در این کنگره بزرگ کشوری شرکت می کنند.

حجت الاسلام احمدیان پنج محور اصلی این کنگره را در قالب بررسی مفهومی عاشورا، انقلاب و انتظار، دیدگاه های معرفتی و تاریخی سه مقوله عاشورا، انقلاب و انتظار، تحلیل فرهنگی و اجتماعی عاشورا، انقلاب و انتظار، شناخت وضعیت حاصل و بررسی الگوها و آسیب های عاشورا، انقلاب و انتظار و کارکردهای عاشورا و انتظار در انقلاب اسلامی و چشم انداز مطلوب توصیف کرد و گفت: هر کدام از این پنج محور اصلی کنگره عاشورا پژوهی خود دارای شش زیر مجموعه می باشند که شرکت کنندگان در کنگره می بایست مقالات خود را در این زمینه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه کنگره عاشورا پژوهی سال گذشته با استقبال قابل توجه دانشجویان و استادان کشور برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته اکثر مقالات از سوی دانشجویان و استادان به جشنواره ارسال شده بود که اغلب آنها از برگزیدگان کنگره نیز به شمار می روند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به همکاری تنگاتنگ این سازمان با هیئت رزمندگان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در همایشی که قبل از ایام محرم و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان کشور و حضور مداحان مطرح در قم برگزار می شود، زمینه های مبارزه با تحریفات و خرافات مداحی در اشعار و روضه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در حاشیه برگزاری این همایش مداحان شرکت کننده در این گردهمایی با برخی مراجع عظام تقلید در قم دیدار خواهند داشت تا از نزدیک با رهنمودهای مراجع تقلید در زمینه مداحی قرار گیرند.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی (ولا) به مناسبت ایام عید غدیر و ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در تهران و شیراز برگزار می شود، گفت: این جشنواره شعری ویژه نوجوانان و جوانان است و علت برگزاری آن رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص به خدمت گرفتن اشعار در جشنواره های مذهبی است.

وی افزود: این جشنواره به اشعار و دل نوشته های افراد 15 تا 35 سال در خصوص غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع) اختصاص دارد که جوانان را به سرودن شعر در مدح حضرت علی (ع) ترغیب می کند.

بنابرگزارش «حیات»، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: شعر در مدح حضرت علی (ع) غدیر با نگاهی به سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، نگارش قطعه ای ادبی در زمینه غدیر و نگارش نامه ای به مولا است که نگارش نامه ای به مولا به گروه های 15 سال و کمتر از آن اختصاص دارد و شرکت کنندگان باید نامه خود را حداکثر در یک صفحه A4 به رشته تحریر درآورند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

سلام خسته نباشید،به دیدن ماهم تشریف بیاورید(وبلاگ اندیشه های غدیر.http://www.245.blogfa.com